Is het gebruik van SaveTube legaal?

http://www.savetube.com/ is een website waar je YouTube video's kunt downloaden als mp3'tje, gewone video of ringtone. Dit kan door de link simpelweg te kopiëren, aan te duiden in welk formaat je het wilt downloaden en dan op de download-knop te klikken.

Ik vraag me nu af of dit wel legaal is? Ik heb nog niets gedownload, maar ben wel van plan het te doen als dat legaal blijkt te zijn. Veel liedjes zou ik voor eigen gebruik willen downloaden; om ze te beluisteren zonder internetverbinding, om als ringtone op mijn gsm op te slaan,... maar ik zou sommigen ook willen gebruiken om lyric video's mee te maken, om dan op YouTube te zetten.

Mag dat allemaal, of zijn er bepaalde regels? Zijn er legale (maar gratis) alternatieven om te mogen downloaden???

Toegevoegd na 13 uur:
(Ik woon in België)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Films en muziek downloaden is legaal in nederland voor eigen gebruik, je mag daarbij niet uploaden (delen). Het downloaden van illegale games/software, ebooks e.a is nog steeds illegaal in nederland.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Logos, ik woon in België...

Antwoorden (1)

Ja het mag het downloaden en dan mag je het alleen voor eigengebruik gebruiken! je mag het alleen niet verspreiden of uploaden als het auteursrechtelijk materiaal is. Dit is een erg moeilijk onderwerp want er is niet echt een regel dat het mag. er is een soort gedoogbeleid. omdat ook zoveel mensen het doen. netzoals je films van andere site's mag downloaden. en verder niet mag verspreiden of uploaden.

en het gebruiken voor een video om up te loaden op youtube ligt eraan of het mag van degene waar het nummer van is. youtube zelf heeft ook een grote lijst van muziek keuze die je mag gebruiken. je kan ook vragen als het auteursrechtelijk materiaal is of je het mag gebruiken in je video. dat moet je dan aan de auteur (van wie het nummer is) vragen. dus er is altijd een mogelijk dat je video verwijdert word als er autersrechtelijk materiaal word gebruikt. dat kan muziek of beelden zijn.