Zijn gewogen toetsen (op je aan te schaffen keyboard) een vereiste als je muziek wilt gaan componeren, of is aanslaggevoeligheid voldoende?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt van de "soort" muziek af.
Synthesizers hebben niet echt (soms liever niet) gewogen nodig, Piano spelen wel graag.
Aanslag gevoelig (zie je ander vraag) is wel handig om wat meer gevoel in je muziek te leggen. (Zijn ze nog verkrijgbaar? NIET aanslag gevoelig?) :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hangt van de "soort" muziek af."
Nieuwe liedjes (noten op een notenbalk zetten) maken. ". (Zijn ze nog verkrijgbaar? NIET aanslag gevoelig?) :)"
Jazeker :).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om de noten te "registreren" heb je geen aanslag gevoeligheid of gewogen nodig. (Alleen toetsen :)) Voor het spelen is het een ander verhaal.
(Aanslag gevoelig kan voor vastleggen wel handig zijn om de volume van een gespeelde stuk vast te leggen.)
Gewogen of niet heeft alleen met hoe het instrument aanvoelt tijdens spelen te maken en zal niks met noten registreren te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevoeging:
Voor "registratie" van noten op een computer is een keyboard met een midi uitgang wel vereist (Mag ook USB midi zijn) en software natuurlijk.
Info: http://www.bt-studio.nl/opnemen/midi-opnemen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Liever op een SD-stickie of USB-stickie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De keyboard moet een MIDI (mag ook USB) uitgang hebben. :)
Dit zodat deze (de keyboard) de gespeelde noten kan doorgeven aan de computer. Welke dan weer met software geregistreerd kunnen worden als notenschrift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, maar waarom slaan ze de noten niet op op een stickie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat moet hoe dit op een stickie opslaan dan?
Er zijn wel keyboard waarmee je een gespeelde stuk muziek (als een midi file) kunt opslaan, zelf mogelijk te kopieeren op een stickie, maar ja, wat dan?

Antwoorden (1)

Geen van beide is "vereist" voor registreren van noten.
Maakt wel verschil in het bespelen van de keyboard.