Nog niet. Het liedje is daar nog te jong voor. Het is pas vorig jaar uitgebracht.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen is filmmuziek nieuw Amadea en wordt die uitgebracht als de film uitkomt. Kijk maar naar Adele met James Bond.
Amadea
10 jaar geleden
Daarbij is het juist andersom. Dat lied werd ten behoeve van de film geschreven. Zonder de film was dat niet gezongen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dat heet toch OOK filmmuziek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zat met precies hetzelfde. Je geeft wel het juiste antwoord, maar met de verkeerde reden. Je kan niet zeggen het liedje is daar te jong voor. Er zijn ook nummers uitgebracht die op dat moment al in een film zaten. Oftewel een liedje kan nooit te jong zijn. Anders gezegd, Let Her Go van Passenger had filmmuziek kunnen zijn. Nog niet zegt overigens dat je al weet dat het ergens gebruikt gaat worden in een film.
Amadea
10 jaar geleden
Nee hoor. Met 'nog niet' bedoel ik dat het wellicht mogelijk is dat het op de soundtrack van een film gebruikt zal gaan worden, maar dat valt niet met zekerheid te zeggen. Iemand moet het ervoor bruikbaar vinden. "Let her go" is niet als filmsong gecomponeerd. Voor zover mij bekend is worden liedjes uit de hitparade niet ogenblikkelijk gebruikt voor een film.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
" "Let her go" is niet als filmsong gecomponeerd." Ja en dat weten we in principe toch niet. Zeker niet als jij dat niet vermeldt. Dat moeten we zomaar begrijpen, weten, snappen?! In het kort komt het erop neer dat jij het statement maakt dat alle liedjes die een jaar oud zijn nooit in film kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We halen wel twee soorten filmmuziek door elkaar. Je hebt filmmuziek speciaal gemaakt voor de film of gecoverd of wat dan ook en je hebt muziek die al oud is en gebruikt wordt als achtergrondmuziek bijv in een cafe of bar. Het lijkt of Amadea het over punt 2 had maar nu heb je het over 'soundtrack' en dan valt onder filmmuziek 1. Maar mrTomaat heeft gelijk: je hebt wel gelijk maar je geeft de verkeerde reden, zoals ik al zei Adele's muziek is nieuw uitgebracht voor de film, net zoals toen Aha met het nummer voor een James Bond film.