Waar vind ik klassieke composities van na 1970 voor sopraansolo?

Ik doe mee aan een zangconcours waarbij het zingen van zo'n lied een verplicht onderdeel is. Ben echt op zoek naar titels van liederen of eventueel de naam van componisten. De taal van de tekst van het lied doet er niet toe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Er is genoeg "klassieke" muziek van na 1970. heeft de leiding van dat concours, of de organisatie, geen lijst van mogelijke stukken? Ik weet wel een paar moderne "klassieke" componisten: Daan Manneke, leeft nog en heeft veel voor zang geschreven. Ton de Leeuw, is een paar jaar terug overleden maar heeft wel nog na 1970 gecomponeerd. en zo zijn er nog wel een paar. Ik kan voor je gaan vragen naar specifieke muziekstukken (ik heb familie in de muziek) maar die heb je niet meer vanavond. Is er ook geen muziekbibliotheek bij je in de buurt waar ze bladmuziek uitlenen? Of een muziekschool waar ze je verder kunnen helpen? Succes ermee in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij dé organisatie voor hedendaagse klassieke muziek: Donemus.
https://webshop.donemus.nl/action/front/search levert voor sopraan solo de volgende werken op:

Altena, Maarten Toonzucht : for voice solo, 1991
Hirs, Rozalie article 5 : (dolfijn, gekromde tijd), for (mezzo)soprano solo
Kruisselbrink, Astrid Speech : 2005
Meulen, Henk van der Cantigas : for female voice, 1982
Sandbrink, Ab Zaum : for solo voice, 1994
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Tsja, dat is nou een euvel. De moderne klassieke muziek ligt op het eerste gehoor meestal niet. Je moet erop studeren, en dan ga je er op den duur toch wat in zien. Dat is natuurlijk wat de opdrachtgever ook wenst. Dat jij je over jouw persoonlijke smaak heenzet, en het voor elkaar krijgt om een hedendaagse compositie aangenaam ten gehore te brengen. Een pop- of musicalsong is geen klassiek lied, dus dat kan je er niet voor in de plaats doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, ik heb nog eens nagevraagd en heb 2 reacties gekregen. De eerste persoon zei: Er is een componist Frank van Nimwegen, geboren in Gilze 1961. Zijn koormuziek is zeer aanhoorbaar. hij schijnt sololiederen gemaakt te hebben die zijn uitgegeven bij Harmonia de Haske. De 2e persoon vroeg me wie de solo muziek wou hebben, of dat dat een beroepsmuzikant was of een amateur, hoe oud die persoon is. En nog wat dingen die volgens die persoon van belang zijn om te kijken naar welke muziek aanbevolen kan worden. Daar kon ik niets over zeggen natuurlijk omdat ik dat ook niet weet. Ik weet niet of je daar dieper op in wil gaan of niet maar dit antwoord kan ik je nu geven. Succes verder.
Amadea
10 jaar geleden
De Haske is in Heerenveen. Harmonia in Wormerveer. Voor zover ik weet geven die geen van beide solo zangmuziek uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb maar eens www.harmonia.nl in getypt wat zowaar bleek te bestaan. Voor zover ik heb gezocht bij zang kwam ik bijna steeds inderdaad de mededeling tegen dat de muziek of met orkest was, of dat pianobegeleiding toegevoegd was. Maar eventueel kan er altijd kontakt opgenomen worden met de uitgeverij voor meer info lijkt mij. Als Anieksie wil tenminste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of ik dit mag vragen bij de reacties (ik zit nog maar net bij Goeie Vraag), maar ik ben eigenlijk benieuwd naar of Anieksie een keus heeft kunnen maken uit de lijst van moderne muziekstukken en of ze nog iets heeft gehad aan de antwoorden op de vraag.
Amadea
10 jaar geleden
Waarschijnlijk kan je dat beter in een privébericht vragen. Je klikt op de naam van de deelnemer, dan kom je op diens profielpagina. Daar staat rechtsboven een klein envelopje. Als je daarop klikt kan je de vraag rechtstreeks stellen.