Naar welke gitaar moet ik opzoek gaan?

Zelf concentreer ik me nu volledig op piano en saxofoon als instrument, maar gitaar is altijd al iets geweest wat ik wou kunnen spelen.

Ik ken dus niks van gitaren en zoek naar een akoestische gitaar, met een zo goed mogelijke kwaliteit als gitaar,
want zelf ben ik als muzikant nogal gevoelig aan hoorbaar slechte kwaliteit ;) alleen ben ik niet van plan 1000 euro uit te geven aan een gitaar, zeker omdat ik hem gewoon wil gebruiken om mij mee bezig te houden, wat spelen met klanken en genieten van de muziek als ik wat tijd over heb of als ik ergens op rijs ga, ik iets heb om me lekker met bezig te houden of ergens in een park in de zon, of gewoon wat meezing klassiekers spelen bij vrienden zo die dingen :), geen concerten dus of serieuze ensembles.
Geen beginner gitaar want ik zal maar 1 keer een gitaar kopen in mijn geval, en zo van een prijs max. 300, 350 euro?

Kan iemand me hierbij helpen?

mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen welke werken in een (goede) muziek winkel kunnen je vast verder helpen.
EN... je kunt hem gelijk horen en voelen.

Antwoorden (4)

Ik kan je het merk Crafter aanbevelen. Heb zelf een model SE15 gehad die naar ik mij herinner tegen de 400 euro kostte in die tijd (12 jaar geleden) maar er zijn ook goedkopere modellen.
Ik heb niet heel erg veel ervaring met verschillende merken maar kan je zeggen dat Crafters veel gespeelt worden door Nederlandse artiesten (ik weet niet of je hier blij van wordt maar: Nick en Simon, Twarres, BZN heb ik allemaal met Crafters gezien op tv, daarna wel snel weggezapt).
Ik denk dat het in deze prijsklasse een van de beste merken (misschien wel hét beste)is.

Hier een adres waar ze verkocht worden, om je een idee van de prijs te geven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een Takamine. Vrij weinig mensen kennen deze gitaren, maar deze worden gemaakt door de fabriek van Fender. Ze weten dus hoe ze gitaren moeten maken, maar je betaald niet voor het merknaampje zeg maar. Schitterende klank en veel volume omdat de klankkast extra groot is! Ik gebruik hem bij alle concerten waarin ik mee speel en ik krijg altijd complimenten om de klank van mijn gitaar.

Ik vind het het overwegen waard!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jou was zou ik inderdaad voor een akoestische gitaar kiezen, tenzij je van andere stijlen houdt. Het is wel handig om een gitaar te kopen met een prijsje, want dan heb je wel gelijk een goede kwaliteit. Maar inderdaad niet voor 1000 euro. Als ik jou was zou ik naar een (gitaar) muziek winkel gaan. Daar hebben ze mij ook erg goed geholpen! Succes met het kiezen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een Richwood gitaar net element voor 130 euro. Je zou weinig verwachten voor deze prijs maar de kwaliteit is ontzettend goed. Semi-professionele gitaristen die ik ken spelen zelf of hebben grote waardering voor dit merk. Ik zou het zeker eens proberen in een muziek winkel.