hoe heet het kinderliedje mary had a little lamb in het nederlands?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kinderliedje werd voor het eerst gepubliceerd door de Boston uitgeverij Marsh, Capen & Lyon, als een origineel gedicht van Sarah Josepha Hale op 24 mei 1830, en werd geïnspireerd door een werkelijke incident. [ 1 ]
Als een meisje, Mary Sawyer (latere mevrouw Mary Tyler) hield een huisdier lam, die nam ze een dag naar school op voorstel van haar broer. Een commotie natuurlijk volgde. Mary herinnerde zich: "Een bezoek aan school die ochtend was een jonge man door de naam van John Roulstone, een neef van de dominee Lemuel Capen, die vervolgens werd geregeld in Sterling Het was de gewoonte dan voor studenten om voor het college voor te bereiden met ministers, en voor. . Hiervoor heer Roulstone studeerde bij zijn oom De jonge man was erg blij met het incident van het lam, en de volgende dag reed hij over de velden te paard naar het oude schoolgebouw en gaf me een stukje papier die moesten geschreven op het de drie oorspronkelijke coupletten van het gedicht ... " [ 2 ]
Er zijn twee concurrerende theorieën over de oorsprong van dit gedicht. Een geldt dat Roulstone de eerste vier regels schreef en dat de uiteindelijke twaalf lijnen, meer moralistische en veel minder kinderlijk dan de eerste, werden samengesteld door Sarah Josepha Hale, de andere is dat Hale was verantwoordelijk voor de gehele gedicht. [ 3 ]
Mary Swayer's huis, gelegen in Sterling, Massachusetts , werd verwoest door brandstichting op 12 augustus 2007. [ 4 ] Een standbeeld van Little Lamb Mary's staat in het centrum van de stad. De Redstone School, die werd gebouwd in 1798, werd gekocht door Henry Ford en verplaatst naar een kerkhof op het terrein van Longfellow's Wayside Inn in Sudbury, Massachusetts .
Het rijm is ook bekend als de allereerste ding opgenomen door Thomas Edison en speelde op zijn nieuw uitgevonden fonograaf in 1876.
[ bewerken ] Tekst [ bewerken ] Song
In de jaren 1830, Lowell Mason stelt u de kinderliedje om een melodie toe te voegen herhaling in de verzen:
Mary had een klein lam,
wiens vacht was wit als sneeuw. En overal dat Maria ging, het lam was er zeker van om te gaan. Het volgde haar een dag naar school en dat was tegen de regels. Het maakte de kinderen lachen en spelen, om een te zien lam op school. En dus is de leraar bleek het uit, maar toch bleef in de buurt, en wachtte geduldig over, totdat Maria deed verschijnen. "Waarom doet het lam liefde van Maria zo?" de enthousiaste kinderen huilen. "Wel, Mary houdt van het lam , je weet wel. ' de leraar deed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk Moolkeesje. En wat is het antwoord op de vraag? Oo ja en bron vermelding is dan ook zo aardig dan.
http://translate.google.nl/translate?sl=en&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FMary_Had_a_Little_Lamb&act=url
(Slechte) Vetaling van Engelse wiki. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, in de 1e plaats geef ik GEEN antwoord maar plaats slechts een reactie, aangezien er maar één goed antwoord mogelijk is en dat was reeds gegeven.
Ten tweede zijn bronnen optioneel en dan alleen maar bij antwoorden.

Het beste antwoord

Mieke heeft een lammetje:

http://www.pianokinderliedjes.nl/Mieke_heeft_een_lammetje.html