Kan je in een recordstudio een compleet nummer maken zonder echte instrumenten?

Of wordt er elders de beat gemaakt en daarna naar de recordstudio gestuurd en daar aangepast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Als jij een uitgebreid keyboard, elektische piano, of synthesizer hebt om alle begeleiding mee te kunnen maken dan kan je geheel zelf een muziekstuk opnemen. Het is natuurlijk ook mogelijk a capella zang op te (laten) nemen. Dan heb je helemaal geen instrument(en) nodig, behalve je eigen stem.
Amadea
11 jaar geleden
Ja, dat kan zelfs alleen met een laptop of desktop, je hebt alleen een goed programme nodig ( bijv. Fl studio of ableton ) en dan kan je hele beats maken zonder instrumenten. Het is meestel handig om een MIDI keyboard te hebben, dat lijkt op een keyboard maar word een controller genoemd.