Mag een muziekleraar tussentijds zijn tarieven wijzigen?

Ik volg muziekles. En met het nieuwe jaar verhoogt mijn leraar zijn tarieven. Is dit wettelijk toegestaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uuuh ja...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wordt toch ieder jaar duurder?
Waarom zou dat niet mogen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je loon mag zeker ook niet omhoog per 1 januari? Stel je voor zeg, hoe durft je werkgever!

Antwoorden (2)

ja, dat mag. en jij bent vrij om geen gebruik meer te maken van de lessen die hij aanbiedt.

alleen wanneer jullie een overeenkomst zijn aangegaan over een x aantal lessen voor een bepaalde prijs, dan mag hij niet aan de overeenkomst gaan sleutelen tussentijds.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Er is een percentage vastgelegd in de wet waarmee iemand zijn prijzen jaarlijks mag verhogen zonder dat te laten weten aan de afnemer van de dienst. Volgens mij lag dit op 5%.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie stelt moet bewijzen... dus zonder dat je het doorgeeft haal je opeens even 4,5% meer van iemands rekening?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou waar staat dat? Je moet namelijk op kunnen zeggen bij een tariefswijziging, als ze je niet op de hoogte brengen hoe kun je dan opzeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat daar ergens dat de aanbieder de afnemer niet hoeft te laten weten wanneer en met hoeveel de prijzen verhoogd zijn? Dat is wat jij beweert. Dat de prijzen verhoogd mogen worden lijkt mij duidelijk.