De Nederlandse band Deluge ('78?): Hele leuke nummers: Broom with me en Such a feeling. Wie waren het? Wat doen ze nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (2)

De synthesizer popgroep was actief tussen 1978 en 1981. De toetsenist Gert-Jan Eijlers, zangeres Annemarie Oppedijk, slagwerker Arno van Nieuwenhuize, gitaristen Peter Huying en David Hollestelle, en basgitarist Rene de Graaf maakten er deel van uit. Behalve de twee in de vraag genoemde singles hebben ze ook "A way of life", "Not easy (to love)", "Stronger than before", "City people", "Invitation", en "Sunday morning" op de plaat gezet.
Amadea
11 jaar geleden
Arno van Nieuwenhuize is nog steeds actief als drummer. Na Deluge speelde hij in de jaren 90 bij Daniel Sahuleka, Margriet Eshuijs en Fay Lovsky. Ook was hij teintallen jaren drummer bij het Metropole Orkest.
In de jaren 90 maakte hij de muziek voor het bekende Vara TV-programma Jules Unlimited. Gert Jan Eijlers is helaas overleden in Thailand. Annemarie Oppedijk ging na Deluge reizen en werken in het buitenland. Ook werkte ze bij de NOS en Veronica. Ze trad op met licht klassiek- jazz- folk- en musicalrepertoire. Ook maakte ze Muziektheater en zong ze in het duo MarYLuna met voornamelijk klassiek repertoire. Sinds 2003 werkt zij bij een theater, is daarnaast projectleider bij CineSingle en werkt als circusdocent bij een Jeugdcircus. Ook doet ze studiowerk en bracht in 2013 de CD All Of Me uit, net voordat John Legend met deze titel zijn hit scoorde. De gitaristen die worden genoemd in de beschrijving hier onder maakten geen vast deel uit van de groep Deluge. Deluge bestond officieel slechts uit de hierboven genoemde drie personen.