wat zijn de echtheidskenmerken van een concert kaartje van one direction 3 mei in ziggo dome amsterdam?

ik en een vriendin willen naar het concert van one direction, op 3 mei in Ziggo Dome Amsterdam. we willen kaartjes kopen via marktplaats, ophalen en pas betalen nadat we de kaartjes gezien hebben, maar waar moeten we op letten of de kaartjes echt zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de kaartjes hebt ontvangen, kun je kijken naar de hoofd-aanbieder van de kaartjesbellen. Vaak is dit een bedrijf als; Ticketservice, See Tickets en dergelijke. Rechts of links aan je kaartje zit vaak een gedeelte wat afgescheurd kan worden. Hierop staat een reserverings- of kopersnummer. Je kunt dan de hoofd-aanbieder bellen en dit nummer doorgeven.
Zij kunnen dan aangeven of dit kaartje ook echt 'verkocht' is of niet. Dat is de veiligste manier om het te controleren, zeker als je iets via internet/Marktplaats koopt.

Het beste antwoord

Het enige aan zo'n kaartje wat 100% echt moet zijn is de barcode. Die kan je checken door naar de ticketservice te bellen, de officiele dus.

Maar helaas is het niet zo makkelijk. Het is niet toegestaan om kaarten door te verkopen voor meer. Zodra jij gaat bellen wordt de barcode geblokkeerd en is je kaartje dus niet meer geldig.

Verder is er niet echt iets waaraan je tickets kan checken, en zeker bij e-tickets zie je geen verschil. Vraag de verkoper om een aankoopbewijs of een bevestigingse-mail of zoiets. Dat geeft je nog geen garantie dat hij de kaartjes niet gewoon gekopieerd heeft, dus het blijft altijd spannend.
Maar als je bij iemand thuis komt, weet je dus waar hij woont. Mensen die valse tickets verkopen zullen niet snel persoonlijke informatie afgeven. Dan nog is het geen garantie dat je kaarten echt zijn, maar in zo'n geval wel het enige waar je je aan vast kan houden.

Dus, geen echte garantie tot je zelf de Ziggo Dome inloopt. Het blijft een gok, maar als je echt bij iemand thuis komt heeft hij waarschijnlijk niets te verbergen. Maar dat is ook weer een naïeve gedachte dus eigenlijk weet je het nooit zeker.

1 ding weet ik wel: als je denkt dat er een kuchtje aan zit, zit dat het vaak ook.

Toegevoegd na 34 seconden:
Kuchtje = luchtje :)