Hoe is de naam van die band, die muzieknummers bewerkte?

Een aantal jaren geleden hoorde je nummers van o.a. Bob Dylan, die bewerkt waren en een ander sound en strakker ritme hadden gekregen, maar nog wel te herkennen waren. Ik meen dat ook een bewerking van het nummer 'Red red wine' tot hun oeuvre behoorde.
Ik ben op zoek naar de naam van die groep.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Was dat niet Ekseption? Zij hebben in elk geval een snellere versie van onder andere de Turkse Mars van Mozart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je op You Tube de tekst invult, zul je het al snel kunnen vinden.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
UB40 ????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was dat idd UB40. Dat schoot me te binnen toen Wilma Red red wine van Neil Diamond vermeldde.
Dylan is door heel velen gecoverd, dus zomaar een gok:
De groep "Rage against the machine" (Maggie's Farm).
http://www.youtube.com/watch?v=mmceSj07_fs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet UB40 zijn. In 1990 coverde zij samen met Robert Palmer het Bob Dylan nummer "I'll be your baby tonight". "Red red wine" is i.d.d. ook een cover van de band, net zoals ongeveer de helft van hun oeuvre uit covers bestaat. Het origineel van "Red red wine" is van Neil Diamond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Red red wine kwam ooit als UB40 hit uit, maar ik kan me niet voorstellen dat je die reggea band bedoeld... Weet je nog meer nummers van hen?