Dueling banjos is een bewerking van het nummer Feudin' banjos, dat wél bedoeld was voor, en gespeeld werd door, twee banjo's. Ik heb nergens kunnen vinden waarom in de film gekozen is om het met een banjo en gitaar te laten spelen in plaats van met twee banjo's, ik kan me voorstellen dat de regisseur dit beter vond passen bij de personages oid.
De reden dat de titel van de bewerking nog steeds banjos in de naam heeft, is waarschijnlijk omdat dit nou eenmaal de naam van het nummer was; als ik een stuk voor piano uitvoer op mijn gitaar, zou ik de naam ook niet aanpassen.
Waarom feudin' wel aangepast is naar dueling, heb ik niet kunnen vinden, het lijkt mij waarschijnlijk dat diegene de titel gewoon verkeerd onthouden heeft of het via via geleerd heeft met de verkeerde titel.