Waarom is iemand die zo goed kan zingen als Nikki Kerkhof niet succesvol?

Ze kan toch erg goed zingen? Of ligt het nu aan mij? Waarom verkoopt haar CD dan niet?

http://www.youtube.com/watch?v=Uqq8QZCdp2Y

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

een goede stem is niet het enige wat succes bepaald.

Ook het soort liedjes wat je zingt, je voorkomen etc etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat alles wat door idols bekend is geworden bij voorbaat niet succesvol wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het probleem met succes in zingen is dat heel veel mensen goed kunnen zingen. Om dus echt succesvol te worden moet je iets hebben wat jouw onderscheid van de rest van de "massa". Ik zie persoonlijk niets speciaals in haar en ze zingt opzich wel goed maar ik heb betere stemmen gehoord. Bovendien doet ze mee aan ildols. Idols is niet een mechanisme om beroemd mee te worden op dat de artiesten daar gehypt worden wat inhoud dat ze even beroemd zijn en zodra er even niet van hen gehoord wordt zijn ze verdoemd om uit het gezicht van het publiek te verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede stem is deels subjectief. Of iemand een toon kan halen en houden is natuurlijk wel objectief te meten. Of iemand onderscheidend is en mensen kan raken is subjectief. En juist dat laatste is nodig om succesvol te zijn voor een carriere als succesvol zanger/zangeres. Mocht je dat niet kunnen, kan je je richten op het pop gebeuren. Daar kunnen de meeste niet goed zingen maar dmv uitstraling, dans, imago, vernieuwende zaken, kleding kan toch een groot publiek worden bereikt. Dat geeft ook een ander probleem van jouw vraag aan. Wat is succesvol; miljoenen mensen die je vooral kennen als pop-ster of enkel duizenden mensen die waarderen als artiest zijnde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn honderd duizenden mensen die goed kunnen zingen. Je moet natuurlijk wel goede liedjes hebben om door te breken. En je moet natuurlijk ook wat vernieuwend zijn en niet nog weer eens een keer zo'n zeur klaag 'dertien in een dozijn' CD maken.
Zingen is niet de enige sleutel tot succes.

Er zijn genoeg mensen die wel goed CD's verkopen terwijl ze niet eens goed kunnen wat ze doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze aan idols mee heeft gedaan is het succes maar van een kortere periode. Alleen Boris 'kip met cola-light' heeft nog enigszins succes. Daarnaast uitstappen uit Idols nog succesvoller (zie Roger van Intwine).
Nee, idols een groot deel vind het leuk vermaak, maar het levert niets op in Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gordon moet je leuk vinden anders kan je het vergeten.

PS - Volgens mij doet Jamai het redelijk goed op de musicaltoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk is dat meestal het geval met muzikale competitie's. Kijk eens naar:

- het songfestival (zeker de laatste 15 jaar)
- De Grote Prijs van Nederland (bands die eerste worden, worden nooit groot)
- de tv programma's als Idols, Rock Nation, X factor etc

Muziek is uiteindelijk geen competitie, maar een kwestie van smaak, talent, hard werken en meer zaken. In ieder geval nooit bedoeld om in competitie verband te 'spelen'. Mensen willen zelf muziek ontdekken en niet voorgeschoteld krijgen.