Hoe heet als de instrumentele partij gescheiden is van de zangpartij in een muziekbestand?

Ik ben op zoek naar muziekbestanden waarbij de instrumentele partij gescheiden is van de zangpartij (zodat er meerdere audio tracks ontstaan), waardoor het mogelijk wordt om een remix te maken. Weet iemand hoe dit heet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het is lastig, maar meestal staat de acapella (alleen maar zang) wel op YouTube. En de instrumentale versie wordt vaak door iemand nagemaakt in programma's als FL Studio, Ableton of Logic. Als je googlet kan je dan meestal wel hun projectbestand vinden, oftewel een bestandje wat je in het bewerkingsprogramma laadt. Dan kan je alles veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar ken ik alleen een Engelse plus Japanse term voor: multitrack karaoke. Daarbij is de instrumentale begeleiding op meer sporen opgenomen.
Amadea
11 jaar geleden
Je hebt 'vocaal' (alleen met stem) en 'instrumenteel' (alleen met instrumenten). Als het bijv. een mp3 is, dan zijn ze gemengd, maw. je kan ze niet uit elkaar halen. Het dient een bestand te zijn die je kan bewerken in bijv. audicity. Als deze bestand is geexporteerd dan kan het niet. Alleen als hij is opgeslagen. (Dan kan je hem louter openen in audicity).