Kost radio afspelen op een Iphone 4s via 3G veel internet?

En zo ja hoeveel mb ongeveer? Ik heb 1000mb per maand te besteden en ik weet niet of dit uitmaakt maar ik heb het over de Slam!fm app.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.9K

Het beste antwoord

Intensief naar radiostations luisteren op je smartphone kan inderdaad redelijk wat dataverkeer veroorzaken. Een station van 64 Kbps verbruikt per seconde 64 Kbit of 8 KB (kilobytes) per seconde. Rekenen we dit om, dan is dit gelijk aan 480 KB per minuut of 28.800 KB per uur: iets meer dan 28 MB per uur.
Stel dat je twaalf uur per dag naar dat radiostation luistert, dan heb je dus een verbruik van 336 MB per dag of net 10 GB per maand. Luister je naar een station dat met 96 Kbps 'uitzendt', dan verbruik je dus 15 GB per maand. Bij een station aan 128 Kbps zelfs 20 GB per maand.
Deze cijfers kunnen in de praktijk net iets hoger liggen, door de extra informatie die sommige stations meesturen (naam van album, song, cover van een cd enz).

Ik weet niet hoelang je gebruik maakt van streaming, maar via bovenstaande methode kun je berekenen hoeveel je per dag/maand verbruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt niet aan welk station je hebt, maar aan de kbps waarmee je luistert. Als je radio gaat luisteren via TuneIn (app) kan je bij de meeste stations aangeven in hoeveel kbps je wilt luisteren (kilobits per second). Hoe hoger de kbps, hoe beter geluid EN je bent veel meer MB's kwijt aan luisteren.