Hoe stem je een gitaar naar open E? En soms zie je staan dat je de gitaar(bv) drie tonen hoger moet stemmen, hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier: http://www.chordbook.com/guitarchords.php
een handig site om akkoorden te vinden maar ook om je gitaar te stemmen.
Open E is je gitaar zo stemmen dat je zonder een akkoord te pakken (alle snaren los) al een E akkoord heeft.
Drie tonen hoger kun je instellen bij Tuning (edit) en dan alle snaren dus 3 stappen hoger zetten.
Suc6

Antwoorden (1)

de stemming voor voor open E is "E-B-E-G♯-B-E" de standaard stemming is "E-A-D-G-B-E"

de dikste en de twee dunste snaren blijven dus in stemming gelijk aan de standaard stemming, de A en de D snaar gaat een hele toon omhoog, de G snaar een halve toon.

de B is te stemmen op de 7de positie van de lage E snaar, de E met de lage E snaar open en de gis op de 4de positie van de lage E snaar.

http://www.gitaartabs.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1257195897