Volgens mij is de vraag niet "waarom de top-2000 bestaat" maar waarom de lijst gepubliceerd wordt. Toch, Dutchmen?

Ik heb het me ook afgevraagd, toen ik de lijst onder ogen kreeg. Volgens mij doet de organisatie het zodat mensen de nummers waarop ze zelf gestemd hebben kunnen horen. Als je niet kan opzoeken waar jouw favoriete nummers staan, is de kans dat je ze daadwerkelijk te horen krijgt miniem/zo goed als nul. Luisteraars kunnen nu eenmaal niet 24 uur per dag aan de radio gekluisterd zitten, hoewel sommigen dat wel zullen proberen!

Hopelijk is dit een zinvol antwoord op je vraag!

Groetjes,
Amfi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is traditie. Een gewoonte geworden. Maar het is lang niet zo populair als 10-20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20 jaar geleden bestond die nog niet,
de eerste editie is pas van 1999 ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps ;-S
Omdat erkenden bij de omroep het nodig vinden om die onzin elk jaar weer uit te zenden. Ach het is maar 1 week en dan hoor je al die nummers weer maar dan Zonder volgorde. Even door bijten....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijkste reden is het feit dat het in trek is. Iets wat niet populair is wordt niet jaarlijks gepubliceerd. Vervolgens wordt het een traditie door het ieder jaar uit te zenden op een vast tijdstip weet iedereen wanneer het is en omdat het in trek is zijn er steeds meer luisteraars dit levert ook veel reclamegeld op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een traditie geworden.