Waarom hadden zanger vooral in de jaren 80 en 90 lang haar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat 'zanger' in plaats van 'zangers'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet. Iedere tijd heeft zijn eigen mode,
dus wat bedoel je?

Het beste antwoord

Rond die tijd ging er nog veel om dierlijk instinct, lang haar en veel geschreeuw zoals je toen veel had in de rock en roll, deed veel denken aan leeuwen, de koning van de jungle. veel vrouwen vonden dit sexy en voor mannen was het een voorbeeld.

Deze vraag stelde ik afgelopen jaar op school tijdens de geschiedenis les op de mode opleiding. Dit was het antwoord van mijn docent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Modeverschijnsel hoorde bij hun rock imago.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was mode en meerdere mensen hadden dit ook niet zangers

Toegevoegd na 37 seconden:
De laatste jaren is kort haar in de mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang haar begon al in de jaren 60. The Beatles en The Rolling Stones waren hier goed voorbeelden van. Het was destijds een beetje afzetten tegen de gevestigde orde en de toen heersende regeltjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
De opkomst van de nozems en de provo's.
11 jaar geleden
Het was een uiterlijk signaal, om tegen de toen huidige maatschapij, in opstand te komen, dus moest je er ook anders uit zien, dan de doorsnee mensen van die tijd.
Later kwamen er ook de skinheads, byebob en de hanekam.