Wanneer is iemand een inspirerend persoon?

Ik moet voor school een werkstuk maken over een voor mij inspirerend persoon. Ik houd zelf erg van muziek, dus ik wou het daarop baseren.
Maar wanneer is iemand een inspirerend persoon? Het leek me mooi om het over Kurt Cobain te doen, maar is hij wel inspirerend?
Verder houd ik van muziek als System Of A Down, Guano Apes, One Direction, No Doubt, Guns 'n Roses, Eminem..

Dus kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
13.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inspirerend ben je als je iets doet/zegt waarbij iemand een anders een goed idee krijgt om te doen, oftewel als je een voorbeeld van iemand ben. Misschien is die muziekpersoon inspirerend voor jou omdat hij mooie muziek maakt waarbij jij op een idee komt(in wat voor manier dan ook) ^^

Het beste antwoord

Of iemand inspirerend is, is afhankelijk van wat die persoon voor jóu betekent.
Iemand die mij inspireert hoeft dat anderen niet te doen.
Denk aan een leraar die jou de liefde voor een bepaald vak heeft gebracht, je oma door jaat kijk op het leven waarnunspeet jij bewondering voor hebt en waar jij 'iets' mee wil.

Het kan ook van bekende personen komen, bv dat de muziek van Nirvana jouw geinspireert heeft om bv zelf muziek te spelen, of doordat de teksten in jou iets losmaken waar je wat mee doet enz.
Dus iedereen kan een inspirerend persoon zijn van de straatkant verkoper tot de koningin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, swype.....
Je oma door haar kijk op het leven waar jij bewondering voor hebt en iets mee wil in je eigen leven.
(typen gaat beter ;) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het bijvoorbeeld over Eminem doet kan je vertellen dat hij inspirerend is omdat veel mensen voelen wat hij rapt. Sommige mensen hebben soortgelijke situaties meegemaakt als hoe hij die beschrijft, sommige mensen zitten in zo'n situatie en komen er zo bijvoorbeeld doorheen door naar zijn muziek te luisteren.

Wat vooral inspirerend van zijn leven is, is dat hij vanuit de ghetto's in Detroit (toen der tijd erg belangrijk voor de Amerikaanse industrie) de top van hiphop heeft bereikt. Hij leefde in een milieu waar hij niet echt geaccepteerd werd door de heersende Afro-Amerikanen. Misschien betekent dit wel voor sommige mensen dat er altijd hoop is, en dat je nooit zo maar op moet geven. Want ik weet zeker dat Eminem vaak de neiging heeft gehad om zelfmoord te plegen. Dat heeft hij ook zelf erkend.

Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard bedoel ik Detroit als stad van de auto-industrie. Niet de ghetto's dat die belangrijk waren hahaha ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar.voor mij Eminem helemaal niet inspirerend, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, er is eigenlijk ook niet echt een meetlat voor inspirerend wel of niet? Al kan je natuurlijk wel verschillen zien, maar voor iedereen is inspiratie weer iets anders. Trouwens: ik kom er net achter dat mijn antwoord geen antwoord op de vraag is.. sorry! Ik zou het echt niet weten wanneer iemand voor jou (musicloverr) inspirerend is.. Dat is puur persoonlijk, misschien kun je kijken naar personen die met hun werk en doen iets hebben gedaan wat iets in je positief heeft veranderd, want ik denk dat inspiratie als positief wordt gezien en niet negatief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is echter wel erg makkelijk wanneer je van iedereen gaat zeggen dat hij of zij je inspireert, puur omdat dat voor jou als persoon geldt. Maar goed, aangezien het om een middelbare school werkstuk gaat, maakt het allemaal niet zoveel uit. Eminem is iemand die graag over zichzelf riep dat hij zo echt was, en zich zo afzette van alles en iedereen, maar ondertussen was hij het establishment waar anderen zich juist tegen moest afzetten. Het zich overal tegen afzetten was juist zo stoer en tof en was wat iedereen van hem wilde. Kurt Cobain was wel een èchte, en schoot zichzelf door het hoofd omdat hij niet om kon gaan met het gegeven dat grunge deel werd van het establishment en zijn mogelijkheid tot uiting feitelijk verdwenen was. Het is ook de reden dat Eminem feitelijk gewoon een popartiest was. Ondanks zijn raptalent, dat hij wel degelijk had, waren zijn gedachtes vrij basic en heeft hij niet echt iets toegevoegd, behalve zijn blanke huidskleur dat voor een groot deel aan de basis stond van zijn populariteit. Al die rare white rappers met dat geblondeerde haar die hem nadeden staan dan ook zo ongeveer synoniem aan het predicaat 'idioot'.
Zoals gezegd, hangt het van je eigen persoonlijkheid af. Je houdt erg van typische top 40 muziek. Het zo een beetje vreemd zijn wanneer je met die voorkeur dan Kurt Cobain zou uitkiezen. Maar goed, ik ben niet echt bekend met de normen die gesteld worden aan het werkstuk.

Anyway, je moet natuurlijk wel van iets afweten. Waarom is iemand inspirerend volgens jou? Eigenlijk kun je alleen zelf hierop antwoord op geven. Van de groepen die jij leuk vind, zou je kunnen uitzoeken of er iemand is die naast het maken van popmuziek ook nog iets anders doet, bijv. voor goede doelen. Of je kijkt de teksten na van de nummers die ze maken en kijkt of je daar iets interessants in vind.

Maar je beperken tot muziek, is misschien ook iets waarmee je het jezelf moeilijk maakt. Wanneer je denkt aan een persoon die iets voor de wereld heeft betekent in positieve zin (je kan een negatief persoon nemen, maar je kan je afvragen in hoeverre je leraar dat zal waarderen), wie is dat dan? Iedereen heeft wel iemand die dan in zijn of haar hoofd op komt.
Zet dat op papier door wat meer onderzoek te doen.

Wanneer je gewoon opportunistisch wil zijn, dan moet je gewoon zoeken naar mensen waar veel info over te vinden is en waar een hoop omheen gespeeld heeft. Mensen die veel hebben gedaan voor goede doelen, de muziek, meermaals vanuit hun beroep in de problemen zijn geraakt, en ook daarbuiten, en toch door gingen met wat ze deden en niet heel zuur werden. Mensen als Bono en Michael Jackson moet je dan aan denken. De groepen die jij opnoemt zijn tè basic in wat ze doen in hun carrière. Ze maken muziek, en dat is het wel een beetje. Eminem/Nirvana hebben wel wat inhoud in de teksten hoewel er bij de eerste een bepaald populisme van uit spreekt, en dus nepheid. Verder ben je een beetje vreemd wanneer dat soort teksten jou inspireren, aangezien het geen vrolijk spul is waar ze het over hebben. Verder zou het wat vreemd zijn dat een jong iemand inspiratie haalt uit Cobain.

Guns 'n Roses zou je evt. ook wel wat over kunnen vinden, aangezien die al een flinke tijd bezig zijn, hoewel van de originele samenstelling weinig meer over is. Slash zou je inspiratievol kunnen noemen omdat hij veel verschillende stijlen heeft aangehouden, en met veel verschillende mensen heeft samengewerkt uit allerlei stromingen, van BB King tot aan Rihanna. Het hoeft dus niet over de diepere facetten van het leven te gaan. Maar of daar een heel werkstuk over te schrijven is?? Maar goed, ik draaf door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die jou inspireert is iemand waar je ook naar opkijkt! Dat zou zo gezegd ook je moeder kunnen zijn omdat jij het inspirerend vind hoe zij al dat werk in huis gedaan krijgt terwijl zij ook nog moet werken! Of bv. Katy Perry draagt roze en dat inspireert jou dus ga jij ook meer roze dragen! Snap je!? Hetgene dat je het meest moet onthouden is : Het is voor iedereen ANDERS!! en : Meestal kijk je ook wel op naar de persoon die jou inspireert!!