wat is het beste een hoofdtelefoon of een speakerset?

ik wil zelf muziek gaan maken wat is dan het beste een hoofdtelefoon of een speakerset?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Als je naar kwaliteit ziet is Bose en dr dre het best in geluid en speakers. Maar ze zijn heel duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sennheiser maakt toch wel een van de beste hoofdtelefoons.
Qua luidsprekers is dit Bose, maar erg prijzig.
Dit loont zich met name voor 5.1 setjes.
Bij 2.1 setjes is Logitech prima.
Ga je voor professionele speakers kun je voor DAP kiezen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor het maken van muziek is 2.1 voldoende.
Of overweeg studiospeakers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen zullen jouw muziek luisteren via speakers, het ligt voor de hand om dan ook speakers te gebruiken bij het maken ervan. Maar met een goede neutrale koptelefoon (een B&W P5 bijvoorbeeld) heb je minder last van omgevingsgeluid en kun je je beter op de muziek concentreren. Als je het goed wilt aanpakken zou ik beide kopen als je budget dat toelaat.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De meeste mensen zullen jouw muziek luisteren via speakers." Ik vraag me sterk af of dat vandaag de dag nog waar is, het aantal draagbare muziekspelers is enorm. Ik gok eerder dat hedendaagse muziek het meest door crappy in-ear oortelefoontjes beluisterd wordt.
Speakers of eigenlijk monitoren. Alleen als je last zou hebben van omgevingsgeluid kan een koptelefoon beter zijn. Uiteindelijk is het wel goed om je productie na te luisteren met een koptelefoon omdat deze toch soms iets laten horen wat je met een paar monitoren niet hoort.