wat is eigenlijk gangnam?

er zijn al enkele vragen gesteld over Gangnam style, maar wat is Gangnam precies? en wat is er zo specifiek aan die stijl?

11 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Amadea
11 jaar geleden
Dat wordt hier uitgelegd, hoewel het een ándere vraag is: http://www.goeievraag.nl/vraag/entertainment-muziek/muziek/dansje-gangnam-gu.379364

Het beste antwoord

Het nummer is gebaseerd op de manier van leven in de Seoulse wijk Gangnam-gu, een chique wijk waarvan de bewoners niet echt gediend zijn van 'ordinaire discofeesten'.

Psy zingt over een meisje dat opgroeit in deze wijk, en hoe zij stiekem in een wild meisje veranderd als de avond valt. Ook maakt hij de bewoners van Gangnam-gu belachelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het nummer neemt PSY de leefwijze van de rijke Zuid-Koreanen op de hak. Gangnam slaat op Gangnam-gu, een chique wijk van Seoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg maar "Wassenaar stijl" ;)
De manier van bewegen/dansen is gebaseerd op paardrijden zonder tastbaar paard. Dus eigenlijk een soort air guitar spelen, maar dan met paard.