Hoe lang duurt het voordat iemand die geen enkele muzikale voorkennis heeft, om Für Elise van Beethoven op de piano te kunnen spelen?

Dus als iemand nog nooit een instrument heeft bespeeld, hoeveel uur zou het duren om het iemand vlekkeloos te leren?

Toegevoegd na 15 minuten:
Voor een doorsnee leerling, iemand met een gemiddeld talent.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Het beste antwoord

Dat is niet te beantwoorden. Want het zou kunnen dat die persoon helemaal nooit in staat is om die compositie te spelen. Terwijl het ook bestaat dat iemand zó'n natuurtalent blijkt te zijn dat hij of zij na een jaar het al prachtig spelen kan. Dus het hangt helemaal af van het talent van diegene. En dat kun je van te voren niet weten.

Toegevoegd na 1 uur:
Gemiddeld schat ik dan zo in dat iemand in z'n derde jaar van pianolessen zal kunnen beginnen aan "Für Elise". Maar het echt vlekkeloos spelen, dat zal waarschijnlijk pas in het vierde jaar gaan lukken. Hoeveel uren zouden dat zijn? Elke dag minstens 20 minuten spelen, dat is met de wekelijkse les meegerekend zo'n 3 uur per week. Maal 52, en maal 4, dat wordt 624 uur.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een doorsnee leerling, iemand met een gemiddeld talent.