Concert; A touch of blue. Is gewoon blauw voldoende?

Volgende week ga ik naar een concert met een dresscode. Nu ben ik sowieso geen concertganger en heb nog nooit te maken gehad met een dresscode (ook niet met feestjes)

De dresscode is "A touch of blue". Ik ga er vanuit dat ze bedoelen om blauwe kleren aan te doen, maar zit hier nog meer aan vast? Moet dit lichtblauw zijn, maakt dit niet uit? Zie ik iets over het hoofd? Stel dat ik me vergis, is de kans aanwezig dat ze me de toegang weigeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Het beste antwoord

Welnee, je moet gewoon wat blauws aantrekken, niet alles, immers er staat een "touch"; je zou ook helemaal in het wit kunnen gaan met een hele opvallende blauwe sjaal. Ze zullen je niet zomaar de toegang weigeren.

Hoogstwaarschijnlijk komt "a touch of blue" van "a touch of BABY blue", dat is dan de dresscode voor een babyshower als het een jongetje is geworden. Aangezien je naar het Junior Songfestival gaat, ligt daar de parallel. Roze is niet gekozen omdat dat ook hele andere associaties kunnen opwekken.