Ik ben opzoek naar een nummer maar ik weet alleen hoe de video clip gaat. de clip gaat over iemand die een muur 'sloopt'. kent iemand deze clip?

een man zingt dit nummer, ik heb alleen totaal geen idee wie en ik weet ook niet hoe het nummer heet. ik ken alleen het melodie. iemand heeft een figuurlijke muur opgebouwd en maakt deze zelf weer kapot. het is een donkere video clip. als ik het me goed herinner is het vooral in zwart wit. weet iemand welk nummer ik bedoel? mijn vorige therapeut heeft me de clip laten zien en zei dat ik hier naar moest luisteren als ik down was. alleen hij is overleden en dus kan ik het hem niet vragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Hoeveel jaar geleden was het dat je de video zag, en was hij toen recent? Welk genre muziek betreft het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit was een jaar of twee geleden en ik vermoed dat het rock was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als een nummer van Pink Floyd, uit het album The Wall.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het echt stevige (hard)rock en was duidelijk te zien dat het een denkbeeldige muur was? Of was het een echte muur die hij met zijn nagels probeert kapot te maken (in eerste instantie)? Ik heb wel een idee maar hoor graag wat meer voor ik ga roepen. En is hij Engelstalig? Gaat het ook over muren naar beneden halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo ver ik het me herinner was het geen echte harde rock, gewoon wat gitaren en drums. het was engels gezongen en de clip was heel eenzaam. het was een grote muur en iemand stond er achter, na verschillende pogingen kwamen er wat breuken waarna de muur steen bij steen uitelkaar viel. het was niet het nummer the wall van pink floyd. maar ik weet niet of het echt zo intens was dat hij het met zijn nagels probeerde maar dat kan best zo zijn.

Antwoorden (1)

De enige clip die ik mij hierin kan herinneren is de clip van Elton John. In deze clip worden eerst vooraf vooral zwart en wit beelden getoond. Waarna er daarna in een droombeeld een muur van glas wordt beschoten door de muziek van de zanger. het nummer heet
Breaking Down The Barriers