Kan ik vibrato armen vervangen?

Ik wil een gitaar kopen zonder vibrato arm. Kan ik deze er later op zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt hem er gewoon uitschroeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt hem er gewoon uitschroeven? Hij zit vast door middel van schroefdraad in de gitaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ook gewoon los te koop?

Antwoorden (3)

Het ligt er aan hoe handig je bent en welke gitaar je hebt. ik zou er een kopen inclusief het mechanisme. Vaak kan je de vibrato arm van je gitaar wel losschroeven.

In deze engelse wiki staan wel wat after-market oplossingen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vibrato_systems_for_guitar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg nooit nooit, maar dat is alleen weggelegd voor een goede gitaarbouwer en dan nog moeilijk. Er bestaat bv niet zoiets als een "vibrato arm" kit. Dan de kosten nog, conclusie: nee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als je een beetje handig bent gaat dat wel lukken. Afhankelijk van het soort gitaar. Bij een Telecaster is he bv. eenvoudiger dan bij een Stratocaster. Een tip: koop een gitaar MET vibrato en zet de vibrato vast. Kun je 'm altijd weer gaan gebruuiken zonder al te veel moeite. Een Stratocastervibrato kun je bv heel eenvoudig vastzetten door de veren strak te zetten. Bijna alle Stratspelers zetten 'm zo vast. Waaronder ikzelf. Werkt goed.