Ik zoek de titel van het lied en de uitvoerder. Het dateert volgens mij van begin jaren 80. Het was een protestlied tegen het gebruik van kernwapens ?

Enkele woorden uit die song : Maar nee verdomme nee, geen centrales geen raketten, 'k doe nie mee

Toegevoegd na 43 seconden:
Het betreft een Vlaams lied

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (1)

volgens mij is dat Raymond van het Groenewoud Ik doe niet mee uit 1975
ik kan helaas geen filmpje van hem vinden met dit lied
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
http://www.lyricstime.com/van-het-groenewoud-raymond-ik-doe-niet-mee-lyrics.html :
Er zijn er velen Met groot applaus
Als een of andere zingt Alles gaat fout
De deur staat open Ik trap hem in
Het beet’re lied Het beet’re geldgewin Ik zeg nee nee Ik zeg nee nee Ik doe niet mee Ik sta hier daag’liks Of eig’lik niet
En zing dan heel eenvoudig Mijn simpel lied
Men zegt dan dikwijls Er staat niks in
Al kan men zelden horen Wat ik zing Ik zeg nee nee Ik zeg nee nee Ik doe niet mee Ik wil slechts zingen Opdat je bloed
Toch nog wat stromen kan Onder je ondergoed
Tenzij je vastzit Met je hersenbrij
Je vlees is pap Je draagt een bril Je rookt een pijp Ik zeg nee nee Ik zeg nee nee Ik doe niet mee