Wat betekenen de zakdoekpuntjes in de borstzak van zangers en dirigenten.?

Vielmij op dat sommige 1 puntje zakdoek hebben andere 2 of 3. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HUH

Het beste antwoord

Dat zijn pochetten. Een pochet dragen bij een stropdas of een vlinderstrik is een perfecte manier om karakter en een persoonlijke touch aan het pak, de colbert of het gilet te geven.
Bij zeer formele gelegenheden is een klassiek wit pochetje aan te raden. Bij een iets minder formele gelegenheden kun je het beste kiezen voor een pochet in 1 kleur. Bij minder formele gegenheden mag er ook een dessin in het pochet zitten. Bijvoorbeeld een streepdessin of paisley dessin.
De manier waarop het pochet gevouwen wordt bepaalt hoeveel punten er te zien komen. Daar zijn diverse mogelijkheden voor. Hier worden een aantal beschreven: http://www.stropdassenwinkel.nl/pochet-vouwen
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het geeft geen rang aan ofzo?
Amadea
11 jaar geleden
Nee hoor, geen rang. Puur wat de man zelf mooi vindt (of misschien de persoon die zijn garderobe verzorgt...).

Andere antwoorden (1)

Je kunt een pochet op verschillende manieren dragen, zelfs als een recht streepje. Volgens mij is het alleen een kwestie van stijl en heeft het geen speciale betekenis. De een is nu eenmaal wat uitbundiger dan de ander.