Wie weet hoe je een goede lipdub uit kan voeren? Iemand die een site kent met tips and tricks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Antoni
11 jaar geleden
Ga in ieder geval kijken bij de wereldrecordpoging lipdub van de gemeente Schiedam op zaterdag 29 september 2012, van 14:00 uur tot 16:00 uur. Je kan altijd van anderen leren hoe het (niet) moet... Kijk op de website voor meer informatie: http://www.schiedam2012.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee... Ik ga direct even kijken had per toeval al plannen om daar heen te gaan _O_
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het leuk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben er geweest en het was zeker leuk. Zit er nu nog steeds van na te genieten. :-)

Antwoorden (1)

Je kunt veel inspiratie vinden op internet. Bijgaand een stappenplan. Omdat het 1 take is moet je dit vantevoren plannen en organiseren. Voor een lipdub moet je ook een route hebben, dus maak ook een plattegrond en bedenk een leuk liedje dat je gebruikt. Het liedje is de maximale lengte.

Zet hulpregiseurs in en zorg voor enthousiasme.

Zorg per overgang naar andere ruimte dat er iets gebeurd, zoals in bijgaand voorbeeld:

http://www.leraar24.nl/video/1826

Toegevoegd na 11 minuten:
En het record van Schiedam is ook de moeite waard:
http://vimeo.com/m/50491090

Toegevoegd na 3 uur:
Als je normaal gesproken een film gaat maken, dan maak je een storyboard waarin je ook aangeeft per scene hoe de shots worden genomen, vanuit welk standpunt, wat de verhaallijn is e.d. Bij een lipdub zou je in plaats daarvan een plattegrond kunnen maken op groot papier en hier op de verschillende plekken in kunnen tekenen wat er op die plek gebeurt. Zorg per plek voor een hulp regisseur die de mensen op die plek op het juiste moment actieveert.

Je kunt ook prima oefenen en het in twee of drie keer doen. Het resultaat moet wel in één keer opgenomen worden en als je teveel oefent gaat de spontaniteit er een beetje af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal eens kijken naar dat filmpje. Ik ben ook aanwezig geweest bij je genoemde recordpoging welke ik zeer geslaagd vond (en waar ik zelf ook op de camerabeelden sta :-) ) Jammer dat ik pas op het laatst heb aangemeld voor deze Schiedamse Lipdub, anders had ik graag nog bij de voorbereidingen willen kijken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook zal ik die bronnen eens bekijken... :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
resultaat in Schiedam was leuk. Leuke manier hadden ze gevonden om de tijd te rekken over meerdere nummers heen. Meestal gebruik je 1 muzieknummer. Dat is - buiten een recordpoging - ook meestal wel een uiterste lengte.