Hoe bekend is K-pop in Nederland ?

Ben zelf een hele grote kpop fan sinds eind Oktober 2011 en ik wil zelf graag weten hoe bekend kpop in nederland is ;D kan iemand helpen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gangnam Style is nu heel populair :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelf ken ik alleen Japan-pop [3 artieste ofzo], Korean-pop nooit van gehoor :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat?
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt het beter op een scholierensite vragen, daar zullen wellicht meer fans zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de mensen die de laatste drie maanden geen sociale media/youtube/dumpert hebben bekeken: http://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0

Antwoorden (1)

Dat is niet bijster bekend. Zoals Ritsuka al vermeldt, is PSY nu toevallig bekend door zijn Youtube-hit "Gangnam style". Misschien mede doordat Britney Spears twitterde dat zij die horse-riding dance ook wilde leren, en Ellen Degeneres hem in haar show daartoe uitnodigde?
Maar de andere namen die bij het genre K-pop (Korean Pop) horen zeggen mij allemaal niets.
Het is Zuid-Koreaanse popmuziek met invloeden vanuit electro, hiphop en R&B. Boy- en girlbands net zoals wij in de jaren ’90 al hadden, maar dan veel extremer. Groepen bestaan bijvoorbeeld niet uit 4, maar uit een stuk of 13 leden (denk je in: 13 Koreaanse Justin Biebertjes...). Liedjes worden niet achteraf door reclamecampagnes gepromoot, maar vanaf het begin door de marketingafdeling mee ontworpen. Inclusief een product dat aan elk lid gekoppeld wordt, een dansje dat iedereen kan nadoen, een over the top refrein dat je mee kan brullen (of je nu Koreaans spreekt of niet), en een video waar je niet van kan wegkijken.
Amadea