is er een artiest die micheal jacksons niveau haalt ?

Nu MJ dood is.

Zou ik wel willen weten we nieuwe king of pop is.
Ik vond zijn muziek geweldig.

Maakt er nog iemand zulke muziek ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Gevaarlijke vraag, aanhangers van MJ zullen onmiddellijk 'NEE' roepen en wat mindere fans zullen wellicht wel met een voorbeeld op de proppen kunnen komen.

Laat ik heel veilig zeggen dat hij uniek was en bijzonder in zijn muziek. In dat geval kan ik ook veilig zeggen dat er meer zijn die uniek en bijzonder zijn op hun eigen manier zoals bijvoorbeeld Stevie Wonder en Phil Collins.

Toegevoegd na 1 uur:
En Sting (op verzoek van nieuwsgierig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

MJ blijft op zichzelf staan als King of Pop. Net als er geen nieuwe Elvis of nieuwe Bob Marley is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Iedereen die muziek maakt 'zoals' Michael dat deed, behaalt zijn niveau niet, simpelweg omdat diegene niet meer zo origineel en uniek is.

In feite is het dus niet te vergelijken, maar er zijn wel artiesten die op dezelfde knappe manier ándere originele en unieke muziek hebben bedacht en dat op zo'n geweldige manier kunnen laten zien.
Die zitten dus in een andere 'soort' muziek, wel op hetzelfde niveau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En laten we eerlijk blijven, zijn muziek en videoclips heeft de popmuziek een andere wending gegeven. Bedenk dat vele muzikanten door hem zijn geinspireerd en zullen hem nog steeds als hun grote voorbeeld zien. Hij is de King of Pop en was uniek in zijn soort. En een andere muzikant kun je niet met hem vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zijn genre was hij wellicht 'King', maar er zijn nog veel meer genres. Er is overigens wel een naam die bij me opkomt die wel degelijk dezelfde status verdiend. Het is dat haar geslacht haar in de weg zit om 'King' genoemd te worden, maar Queen of Pop is Madonna zeker wel te noemen met meer dan 200 miljoen verkochte albums.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zat artiesten die het niveau van MJ halen en zelfs overtreffen.
Ik ken alleen geen artiest die hetzelfde muziek haalt als MJ. Voor de liefhebbers zijn er binnenkort talloze tv-programma's waar men op zoek gaat naar de nieuwe MJ. Dus dat zou voor jouw een uitkomst kunnen bieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als fan van MJ durf ik zeggen dat hij in zijn tijdvak enkel geëvenaard wordt door Prince. Maar de enige echte King Of Pop is (en hopelijk ook blijft) MJ.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijft ook 1000000% zo.
natuurlijk zijn er artiesten die micheal jacksons niveau halen, kijk maar naar popstars en je kunt ze zo uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat b.v. Prince veel eerder de titel King of Pop verdient.

Met meer inhoud en meer klasse toch een groot publiek aanspreken...

Toegevoegd na 2 minuten:
En vergeet Elton John niet. Welliswaar niet mijn kopje thee, maar wel een indrukwekkende carriëre.

Toegevoegd na 3 minuten:
Valt David Bowie onder pop?
rose
14 jaar geleden
Dit is afhankelijk van wat men van zijn niveau vindt. Ik vind het 3 X niks, maar een ander vindt het geweldig dus het is niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
King of pop kan niet omdat MJ zichzelf die naam heeft aangemeten. Ik hoop dat het nog een tijdje uitblijft dat er een nieuwe best of de rest komt omdat de naam legende meer betekenis krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pop = populair

dan zou ik zeggen QUEEN?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar kan iedereen een verschillend antwoord op geven, ik denk: ja, in verschillende muzieksoorten zijn er verschillende artiesten en virtuositeit als michael jackson halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is er eentje in Amerika ontdekt in 1993 John Doe Random die was zelfs beter dan MJ, maar die is door MJ 's mensen betaald om niets op te nemen, niet op te treden, zelfs niet voor zijn eigen familie omdat er dan waarschijnlijk filmpjes op YouTube zouden verschijnen, vandaar dat MJ zoveel schulden had aan het eind, dat kwam door JDR. Ik weet alleen niet of de erfgenamen hem doorbetalen, het zou kunnen zijn dat JDR alsnog in de picture komt, hij is momenteel 28 jaar dus het is best mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk het niet er is maar 1 Michael Jackson als er een artiest is die Michael Jackson's niveau haalt zou het een wonder zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is natuurlijk uniek en niemand zal ooit dezelfde soort muziek maken. Maar op het gebied van niveau zijn er een heleboel artiesten die hem (op termijn) kunnen evenaren, of je met niveau nu kwaliteit of verkochte albums bedoelt. Frank Sinatra en Elvis Presley kunnen hem op deze manier natuurlijk best evenaren, net zoals de Beatles, Madonna of de Rolling Stones. En van de nieuwere artiesten vind ik bv Beyoncé een ongekend talent die, als ze de komende jaren op haar niveau of nog beter doorgaat, Michael Jackson zeker kan evenaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk niet dat er iemand is die hem kan evenaren. Hij was uniek als zanger, danser en songwriter. Ik luister nu naar de top 2000 en elke keer als er een nummer van hem voorbij komt valt het me op hoe prachtig hij kon zingen.
Hij had niet voor niets miljoenen fans over de hele werled. Nee, dus, niet zoals hij.