Zondat het door te hebben heb ik mijzelf aangeleerd bij het D-akkoord op de gitaar om mijn middelvinger en wijsvinger om te wisselen. Is dit erg?

Toegevoegd na 54 seconden:
Mijn wijsvinger staat nu dus op de eerste snaar en mijn middelvinger op de derde. Heeft dit een of ander effect? Het lukt me namelijk niet om het mezelf af te leren..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang je liedjes maar goed blijven klinken en je zonder fouten speelt is er niets aan de hand lijkt mij :P

Het beste antwoord

IK doe iets soortgelijks met het A-akkoord, wijsvinger op de 3e, middelvinger op de 4e en ringvinger op de 2e.
Dat heb ik me aangeleerd op een gitaar met een smalle toets omdat ze dan minder breed zijn dan gewoon naast elkaar en je dan niet zo snel per ongeluk de A- of de E-snaar raakt. Daarbij kan je je wijsvinger laten staan als je naar een D-akkoord gaat.
Met jouw greep kan je weer sneller naar een D-mineur, zo heeft ieder zijn eigen stijl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het maakt niet uit, zolang je maar de juiste noten aanslaat. Het is maar net hoe je het jezelf aangeleerd hebt, want elke gitarist heeft zijn eigen 'stijl' in gitaar spelen.