Heeft Shirley Bassey ooit 'don't make my brown eyes blue' gecoverd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel! En is die uitvoering ook ergens te vinden? Op youtube kan ik hem niet ontdekken..Echt jammer! Groetjes, Janet
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij staat er juist dat het niet door haar gecovered is, maar dat het origineel voor haar bedoeld was (maar het uiteindelijk niet kreeg).
bamibal
11 jaar geleden
Inderdaad, er staat niets over een cover door Bassey.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=t0aT0GXW8jw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die van Gayle ken ik en die is echt afgrijselijk..Die was het zeker niet.
Nee. De componist Richard Leigh had in eerste instantie wel gedacht dat Shirley Bassey zijn lied zou kunnen zingen, maar het werd Crystal Gayle die het deed en er een wereldwijde hit van maakte en een Grammy voor won.

De song is intussen gecoverd door: Lorrae Desmond, Laura Fygi, the Nolans, Tessanne Chin, Alison Statton (als Devine & Statton), Wendy Van Wanten, Georgia White en Dana Winner. Mireille Mathieu nam het in het Duits op als "Tränen Würden Mir Nicht Stehn", en er is een Franse versie "Mes yeux blues son gris" van Michèle Torr,.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik meen mij toch uit een diep grijs verleden te herinneren dat ik hier ooit een single van had in de vorm van een lp waar alleen dit nummer op stond...
Amadea
11 jaar geleden
Dat kan niet, een single in lp-formaat met maar 1 liedje erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heet dat een ep.
Amadea
11 jaar geleden
Van de uitvoering door Devine & Statton bestaat een 12 inch uitgave. Echt niet van Shirley Bassey!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké hoor! Maar toch waren die het niet!