Ik wil liedjes maken zoals skrillex maar welk progama heb ik daar voor nodig?

Heb geen mix paneel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (5)

Een mix paneel gebruikt skrillex niet om muziek te maken maar om er mee te draaien. Je kunt programmas als fl studio, cubase, reason of ableton gebruiken. Het i echt heel moeilijk en het duurt heel lang voordat je alles snapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik zou zeggen Ableton Live, met een aantal goeie VST plugins zoals SpectraSonics/OmniSphere en Sylenth1
Vooral die laatste is erg bruut voor dat soort muziek...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ze proberen thx
Je kan FL Studio gebruiken, Ableton, Cubase, Logic (Als je een MacBook/iMac hebt). Daarnaast heb je een aantal flinke plugins nodig die je ook het nodige zullen gaan kosten (of alleen een half uurtje downloaden ;)) en heel wat effecten.
Skrillex gebruikt volgens mij het programma Logic, maar in plaats daarvan kan FL Studio of Ableton. Verder als plugin (voor geluid) is Massive aan te raden, maar ook Nexus en Sylenth1 hebben mooie sounds. Tenslotte zijn effecten ook belangrijk, die geven een vol en energierijk geluid.
Verwacht niet meteen dat je de top 40 haalt, het is eerst enorm veel uitvinden, knopjes klikken, etc. Op YouTubzijn heel wat uitleg te vinden (zoek op 'Dubstep tutorial (je programma)' of 'Talking bass tutorial'). Ik ben nu ongeveer 3 jaar bezig en kom redelijk in de buurt, al zeg ik het zelf (zie de bron).
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals alle andere antwoorden Fruity Loop studio. Let er wel op dat de echte gekochte software met alle plugins in de duizenden euros kan kosten. En dan ben ik serieus, Nexus met alle exp. Kost al €2160.
Daarom downloaden de meeste mensen het van een torrentsite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja.. wat voor achtergrond heb je? Een programma doet *niets* voor je, *jij* bedient een programma. Er zijn bepaalde specifieke muziekstijlen (en Skrillex' dubstep is er één van) die je niet zomaar even maakt omdat er een programma is, je hebt er eigenlijk een bepaalde 'mindset' voor nodig. Die mindset is een breed begrip, geldt voor alles wat heel erg uniek is. Als je iets impressionistisch wilt maken a la Ravel en Debussy heb je ook een impressionistische mindset nodig. Zonder die mindset zal 't lastig worden, zo niet onmogelijk - ik spreek hier uit ervaring.

Kortom, hoe je Skrillex kunt worden.. ik weet niet of daar een echt antwoord op bestaat. Enige wat ik van die gast weet is dat ie z'n talking basses veelal uit Native Instruments 'FM8' haalt, en die synth behoort dan weer tot mijn eigen expertisegebieden.. :)

En verder, wat voor programma/DAW: de een zegt dit, de ander zegt dat. Uiteindelijk heeft 't met functionaliteit niet veel te maken, maar meer met gewenning aan een bepaalde set functies en hotkeys. De een zegt FL, iemand anders meent dat Renoise alles is, de ander zegt Cubase, weer een ander zweert bij Sonar, ik zweer bij reViSiT als tracker (die op zijn beurt weer in Cubase draait). Ik zou haast zeggen: probeer ze allemaal uit. Wel is er voor de diverse electro styles een zeker voordeel in trackers, en dat komt omdat er redelijk wat strakke patronen in die muziek zitten, en het managen van dat soort strakke patronen gaat 10x sneller in een tracker dan in een meer gangbaar midi/performance-based interface (waarin je je noten inspeelt in knipbare/verplaatsbare balkjes).

Wellicht staat hier nog iets nuttigs: http://www.dubturbo.com/

Nog terugkomend op die mindset, wanneer heb je een mindset van iemand anders? Antwoord: als je kunt voorspellen wat die ander gaat doen, als je z'n grootste fans voor de gek kunt houden met iets wat jij hebt gemaakt, waarvan jij beweert dat 't een onbekende rejected song is van die artiest.