Waarom piept Slam FM controversiële woorden (zoals 'f*ck') weg in de muziek die gedraaid wordt?

In Amerika is dit gebruikelijk, maar waarom doet Slam FM het ook? Moederzender Radio 538 doet dit bijvoorbeeld weer niet.

Komt onder andere voor bij Jay Z & Kanye West - Niggas In Paris

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank voor alle antwoorden, jammer dat hét antwoord er niet tussen zit. Ik zal Slam FM nog wel eens mailen :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (3)

dat zijn scheldwoorden en die worden niet gezegd voor als er kinderen bij zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om de leden van slam FM, die bepalen
of ze dat wel willen of niet.
Sommige hebben ook een andere mening dus daarom
heeft Radio 538 geen piep. (zij vinden dus dat het wel kan)

Groeten, Barhoemi!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leden? Heeft Slam FM leden?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee bedoel de mensen die zorgen dat slam FM doorloopt.
Dus de leden de staff.
;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Radio 538 is de eigenaar van Slam FM, dus dit kan nooit de reden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dus de staf vind dat hun slam FM dat hoort te doen.
Door redenen bijvoorbeeld: Kleine kinderen kijken daar meer naar of niet geschikt op zo een zender??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijken ernaar? Sorry, maar je antwoord klopt niet. Het gaat hier om radio, en kleine kinderen begrijpen het echt niet als je het woord 'fuck' in een liedje hoort op Slam FM, daarvoor gaat de muziek normaal gesproken te snel om dat duidelijk te kunnen horen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of Whistle ;-)
Zenders kiezen er zelf voor om deze woorden te censureren, maar dit wordt ook beïnvloed door de luisteraars van de desbetreffende zender. Daarom hebben sommige zenders liedjes met gecensureerde woorden, en sommige zenders vermijden deze liedjes gewoon helemaal. Radio538 doet dit niet omdat de meeste mensen het ongelofelijk vervelend vinden, maar waarschijnlijk (en dit kan ik niet onderbouwen) heeft 538 wel reacties erover gehad (de teksten) en heeft het daarom bij het aanzienlijk kleinere dochterstation deze regel wel ingevoerd. Hopelijk geeft dit iets meer info over je lastige, maar goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanzienlijk kleiner is het toch niet? Slam FM timmert volgens mij aardig aan de weg de laatste jaren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zeker, maar het is nog steeds kleiner dan de grootste van Nederland