Is dit een goede gitaar om mee te leren spelen?

ik heb nog nooit een gitaar gehad en wil er nu een kopen. Bij de kijkshop zag ik nu een mooie die afgeprijsd is voor €49,95 (zie foto's)
Zou dit een goede gitaar zijn om mee te leren spelen? Zo niet; weet iemand een goede die onder de €100 is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Aangezien de foto het niet doet; Het is een amuse klassieke gitaar, de zwarte

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

ik zou een gitaar niet bij de kijkshop kopen ook niet een eerste gitaar. een eerste probleem lijkt me al dat je de gitaar niet kan uitproberen.

met een budget van 100 euro kan je meerdere visies hebben: zo goedkoop mogenlijk omdat ik wellicht met de hobby stop of ik koop op marktplaats een redelijke gitaar die waardevast is (2de hands of 3de hands maakt niet zoveel uit op marktplaats) en speel "gratis" op een redelijke gitaar als ik de gitaar later weer verkoop.

mocht je voor rond de 50 euro een gitaar kopen zou ik naar een gitaarwinkel gaan niet naar de marskramer (die verkopen voor 30 euro een gitaar) de kijkshop en dergelijke winkels die geen eigenlijke instrumenten winkels zijn.

een grote relatief goedkope gitaarwinkel

http://www.feedbackmusic.com/category.aspx?id=100005495

op marktplaats kan je bijv uitkijken naar een 2e hands yamaha onder de 100 euro

bijv de c40

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/571375555-yamaha-c40-spaanse-gitaar.html?return=eJw1jN0KgzAMRt9F0EttdWNQEZlvEqyjxVaDieyPvftS5u7O%2BXIIGG3e3qiWjL4ok9EE2%2Bhax4ymquYVp6WMsM2MAYCpXEL1S0p02D9CpwtLHa95c9V5M%2BAuoASsF0gDHkNggZcXHehm6d%2FzcY6pW%2FY4bX4Une%2BiT4jgIK%2FPtRpPKVopfa0LxL1TWfv5AiQkOcA%3D&df=1&fta=eNo9jVGOwjAMRO9iaflO064KtnoFrlCZpEBESq0mhS6Iu%2BMgtPLPeEbzhrHFZ8ItwjLH%2FsYxAenbIKyxqzY%2BdXnCimRBQz4giaiIGR9BKB19KllWaxS8LuMwB0eXO%2F7xyGf%2BscY1hqYU0G5Els4UtqKFTwNQ0G7CGiH4z2ijsj4cWt7WvJrv%2FRvWVmwdOxVmaI%2BuLpVKK3kS9qmPw%2FWUz4X6q8EOYeS1L0PK9p8li8B3oP1X3oAYDT5frzfOMFD1&fta_ind=12&fs=1

mocht je het gitaarspelen beu zijn kan je de gitaar voor hetzelfde geld weer verkopen.

grote nadelen van een te goedkope gitaar kunnen zijn: een slechte afwerking, valse noten op hogere posities ook al is de gitaar goed gestemd door slechte bouw van de gitaar. een te hoge aktie (de afstand van de snaren tot de hals) een matig geluid enz.

zie hier voor wat reviews

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90958-REVIEW-Gitaren-onder-250-Euro

de engelstalige "review google"

http://www.harmonycentral.com/user-reviews/

op merk en model kan je veel reviews per model vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het maakt voor een beginner eigenlijk niets uit welke gitaar je neemt om te beginnen met leren spelen. Het is gewoon slim om een goedkope te nemen. Als je het namelijk na een tijdje niet leuk blijkt te vinden, dan is het niet zo'n onnodige aanschaf geweest. 't Is net als een blokfluit, die kan je ook op een plastic exemplaar leren bespelen. Pas als je talent blijkt te hebben en er verder mee wilt kan je gaan zoeken naar een mooi en goed houten exemplaar. Gewoon doen, de gitaar van de Kijkshop!
Amadea