Welke opwekkingsnummers zijn heel geschikt voor het orgel en hebben niet te veel kruizen en mollen?

Mijn vader speelt orgel en ik speel klarinet. We zouden het samen willen spelen in de kerk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je met orgelbegeleiding vooral naar rustige liederen moet zoeken, bijvoorbeeld:

nr 602, Vrede van God, een prachtig lied zonder kruizen en mollen.
nr 176, U bent mijn schuilplaats, 1 mol, en ergens verdwaald nog een Cis.
nr 180, Bron van licht en leven, met 1 mol
nr 245 Hier in uw heiligdom, geen kruizen en mollen,
nr 520 Wees mijn verlangen, maar dan wel in de eerste toonsoort blijven spelen (niet naar de hogere toonsoort overstappen), geen kruizen en mollen.

Heb je nog meer suggesties nodig, laat het maar weten.

Leuk dat jullie samen gaan spelen, veel succes!