Welke artiesten staan erom bekend dat ze fluiten?

Ik ben een onwijze flierefluiter, ik ben gek op de kunst van het fluiten (let wel: niet met een fluit maar gewoon met de lippen of op de vingers). Nu ben ik al tijden op zoek naar muziek van kunstfluiters of artiesten die veel/vaak fluiten.

Ik heb al een album van Geert Chatrou (Wereldkampioen Kunstfluiten), ook heb ik het hele oeuvre van Toots Thielemans. Ik wil meer!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.3K

Antwoorden (4)

Toevallig kwam ik vorige week door een andere vraag erachter dat Roger Whittaker een fantastische fluiter is. Op youtube kan je daar al meerdere voorbeelden van horen.
Amadea
11 jaar geleden
Een artiest die dat goed kon is Roger Whittaker,
kijk maar naar volgend filmpje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar was de Belg Bobbejaan Schoepen de eerste Europese kunstfluiter die wereldwijd bekend werd. Zie link naar filmpje

Verder heb je nog John Woodhouse & Gerrie Verhoutert. Zie 2e link

En vele anderen die je kan terugvinden door 'kunstfluiters Youtube' te Googlen.

Liefs en Succes ermee!