Ik maak zelf lyrics video's die ik op youtube zet maar de muziek is natuurlijk niet van mij, de muziek is gewoon van de zangers/zangeressen?

Als ik dit dan in de beschrijving zet

I do not own this song, it belongs to its rightful owners.
No copyright infringement intended !

Kan ik dan niet aangesproken worden voor schending van auteursrechten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je schendt de rechten nog steeds, dus kun je erop aangesproken worden. Lees ook eens het verhaal op http://waxy.org/2011/12/no_copyright_intended/

Toegevoegd na 50 minuten:
Er is niets dat je in de beschrijving kunt zetten zodat je er niet op aangesproken kunt worden. Of dit daadwerkelijk gebeurt hangt af van het beleid van de platenmaatschappij/artiest. Maar als je ineens veel views zou hebben en advertentie-inkomsten zou krijgen dan is de kans op problemen wat groter; de rechthebbenden willen natuurlijk niet graag dat anderen verdienen aan hun producten.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als ik zeg dat ik niet de rechten bezit over de muziek dan schend ik toch niet de rechten?
gvrox
11 jaar geleden
Als ik een fiets steel en een grote sticker erop plak "deze fiets is van iemand anders!" dan mag het wel ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is ook weer zo maar wat moet ik dan in de beschrijving zetten, want er zijn heel veel mensen die lyrics filmpjes maken maar niet dat ze zelf de muziek in hebben gezongen ofzo...?