Dat liedje heet "Where Is Your Heart" en is gecomponeerd door Georges Auric voor de film "Moulin Rouge" uit 1952.
http://www.imdb.com/title/tt0044926/

Het wordt ook wel de Moulin Rouge Song genoemd. Echt bekend is het geworden door Mantovani en zijn orkest.

Wil je er wat dieper induiken, b.v. over andere versies, en over hoe het komt dat de tekst "where in your heart" niet in het echte liedje voorkomt, dan kun je hier terecht.

"The music was written by Georges Auric. The original French lyrics were by Jacques Larue, the English words by William Engvick. However, in the film the song is called "It's April Again", and there is no mention of the phrase "Where Is Your Heart". A similar instance occurred in Romeo and Juliet, in which the love theme was entitled "What Is a Youth?" in the film,featuring lyrics by Eugene Walter, and sung by Glen Weston. This version has been released on the complete-score soundtrack release. It became "A Time For Us", featuring lyrics by Larry Kusik and Eddie Snyder with this version being recorded by Johnny Mathis and Andy Williams."

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Song_from_Moulin_Rouge
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wauw wat knap dat je dat gevonden hebt! Of ken je het toevallig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken het zeker, en jij ook! Want iedereen fluit dit probleemloos mee. Maar dit soort vragen zijn om knettergek van te worden: je kent iets maar weet niet waarvan. Die ervaring zul jij ook wel herkennen. Ik heb dus een forse truckendoos open moeten trekken om het te weten te komen. Maar net voor ik echt gek werd, schoot gelukkig ineens het woord Mantovani in mijn hoofd. Het heeft ooit op een LP gestaan, die uitkwam toen Stereo iets nieuws was, en die plaat was een soort demonstratie hoe mooi dat was. Dat was dus de link die ik kon leggen, en toen ging het snel, omdat het door dat accordeonnetje ook wel erg Frans aandoet. En de perfecte notenschrift-afbeelding van de vraagsteller helpt natuurlijk ook wel. Het leven van een muziekjes-titel-zoeker gaat niet over rozen Amadea ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geweldig Mesher.heel veel dank voor alle moeite die gedaan is. ik ben er erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen wonder dat jij die gouden medaille hebt voor muziek, je raad al die vragen met hele kleine aanwijzegingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nogmaals heel veel dank.