Hoe heet zo'n golvende beweging in een zangstem en hoe kan je dat oefenen?

Ik denk dat dit timbre is maar weet het niet zeker.Graag zou ik weten,hoe dit te oefenen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Misschien kan je het oefenen door te beginnen met a h a h a h a (a= omlaag, b is omhoog of andersom) en dan dat steeds sneller. Maar het is moeilijk uit te leggen met woorden zonder geluid.

Toegevoegd na 29 seconden:
In een vloeiende lijn, niet steeds opnieuw aanzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is vibrato... Oefenen, oefenen en nog eens oefenen...

Gewoon doen... Je kunt het al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet een Vibrato. Sommige mensen vinden het prachtig, anderen vreselijk.
Er is maar een enkeling die hem van nature heeft, voor de rest van ons is het oefenen oefenen oefenen. Als je op een gegeven moment je ademsteun zo goed voor elkaar hebt en de luchtstroom zo goed beheerst dat je langere tijd een zuivere noot kunt aanhouden, zul je op een gegeven moment voelen dat je keel op een of andere manier mee gaat resoneren. De kunst is dat dan weer een beetje onder controle te houden, omdat, nogmaals, soms een vibrato prachtig is, maar soms (en vooral als het teveel is) juist vreselijk en zelfs gekunsteld kan klinken.

Oefenen oefenen oefenen dus. Jezelf veel terugluisteren visa geluidsopnames, de hulp van iemand die niet bang is om eventueel de waarheid te zeggen als die niet zo fraai is of zangles kunnen daarbij goed helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, oefenen is gewoon zingen. Overal en altijd en onder alle omstandigheden. En af en toe jezelf opnemen. Maar als je echt geen benul hebt kun je beter wat zanglessen nemen of bij een koor gaan, want je moet jezelf geen verkeerde technieken aanleren natuurlijk. Zangles is 90 % logopedie eigenlijk. en sowieso goed voor je ademhalingstechniek. Met een borstademhaling zul je nooit een vibrato bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je het eenmaal onder de knie hebt dan is de volgende stap om het onder controle te houden en op de jusite momenten toe te passen.
Maar ik ben het met Marleen eens, zanglessen zijn de makkelijkste manier maar wel duur als je alleen maar onder de douche wilt zingen...