Hoe kan ik het stukje halen waar Beyonce heel kang Listen zingt?

Listen - Beyonce. Ze zingt in het tweede couplet heel lang en hoog listen! Het begin gaat goed, maar daarna stopt mijn stem ermee en/of gaat ie schor doen. Enig idee hoe ik het wel kan halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (2)

Het is moeilijk zo niet onmogelijk om je bereik te verhogen, maar je kunt het wel proberen. Hou met je vingers je neus dicht en zing 'ng' precies de klank waarop het woord gang bijvoorbeeld eindigt. Doe nu lang en hard het geluid van een sirene na. Steeds hoger. Dit is een manier om de hoogte in te gaan zonder je stem stuk te maken. Ook kun je veel thee drinken en in een warme ruimt zingen - de douche? Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor ons is het onmogelijk je topbereik vast te stellen. je zou bij een zangleraar of lerares te raden moeten gaan die kan vast stellen wat je bereik is en of je die noot kan halen icm met training.

zoiezo is zangles aan te raden als je graag zingt. dingen die jezelf fout aanleert zijn lastig weer af te leren. daarbij is zingen echt een discipline die aangeleert moet worden. zeker voor hoge moeilijke noten geldt dat kunde aangeleerd moet worden.

succes!