Wie was Bob Murley? In de aftiteling van de film over Bob Marley stond regelmatig de naam Bob Murley.

Hij schreef een aantal liedjes die voorkwamen in de documentaire.

Maar zijn Bob Marley en Bob Murley dezelfde persoon?

Toegevoegd na 1 uur:
ik dacht eigenlijk dat Bob Marley zelf al zijn liedjes schreef.

11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel Bob Murley's.
Hier vindt je een kleine bloemlezing op linkedin. Bronnen:
- http://www.linkedin.com/pub/dir/Bob/Murley

Het beste antwoord

Er zijn maar 2 mogelijkheden: er is sprake van spelfouten op de aftiteling, of je hebt het gewoon verkeerd gezien. Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk, omdat het een enorme blunder zou zijn, als er een docu wordt uitgebracht, waar de aftiteling niet klopt, en vooral als er verwarring is over de naam van de hoofdpersoon.

Hieronder een link, met de volledige cast en crew. Als je ziet dat daar zelfs de naam van de bestuurder van de kraan, waar de camera mee omhoog werd gehesen, wordt genoemd, dan kun je er echt vanuit gaan, dat als Bob M-u-rley liedjes had geschreven die in deze docu te horen zijn, hij beslist vermeld zou zijn in de lijst van IMDB.

http://www.imdb.com/title/tt1183919/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Hoi, Ik heb het zeker niet verkeerd gezien, want mijn gezelschap zag het ook. Het stond er heel vaak. Bij de opsomming van de liedjes. Auteur: Bob Marley en heel vaak stond er dus Murley.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet het de andere optie zijn; er staan fouten in de aftiteling. Want als Bob Murley iemand anders is dan Marley, dan zou dat in de IMDB te zien moeten zijn, en zou er ook echt iets over hem op internet te vinden moeten zijn. Er is veel te vinden over MUrley, maar dan betreft het altijd typfouten, want in de hits van Google zie je dan direct de namen van songs van MArley. Jammer dat de docu nergens te zien is op internet. Want ik ben best nieuwsgierig wat hier nou aan de hand is.
Snuffel
11 jaar geleden
Ja, het is een interessante kwestie. Ik heb me al suf-gegoogled. Je link is overigens leuk.
Snuffel
11 jaar geleden
Over twee uur sluit de vraag. Helaas geen andere antwoorden gekregen. Bedankt voor je inzet!!! Fijn dat je reageerde. Groetjes Snuffel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch nog even een reactie...... ik ben nog net op tijd haha :-) Ik heb inmiddels die hele aftiteling bekeken. Die duurt 4 minuten en 15 seconden. Het eerste gedeelte is goed leesbaar. Ik kom daar namen tegen als Rita Marley, David Ziggy Marley en Brian Marley. Op het einde van de aftiteling komen alle namen van de songs, gegroepeerd in kolommen van 3. Allemaal 9 regels, met titel, performed by, composed by, arranged by, published by, lyrics by etc. etc. etc. Maar helaas helaas, het is niet te lezen. De titels van de songs zijn in een veel kleiner lettertype. Jammer. Vreemd dat die complete songlijst niet ergens op internet staat. Dat is toch prachtige informatie? Waarschijnlijk is de docu nog te nieuw, en zal er komende tijd best iemand zijn die die lijst op internet zet.
Snuffel
11 jaar geleden
Dank voor het zoeken. Heb ook nog even gezocht naar info over wie welke liedjes schreef en dergelijke. Maar ik vind het niet. Nog even afwachten maar.