Hoe bedoel je, ze hebben wel een nummer 1 gehad in Amerika kunnen niet veel Nedrlandse bands zeggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door wie? Waar baseer je je stelling op?

Het is een van de grootste bands die Nederland ooit heeft voortgebracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vreemde vraag, je vind de muziek mooi of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al meer dan vijfenveertig jaar neemt Golden Earring een dominante positie in de Nederlandse muziekwereld in met meer dan dertig gouden en platina albums. De band stond tot nu toe in totaal 389 weken in de Nederlandse Top 40 en is daarmee de succesvolste Nederlandse single-artiest in die lijst. Met 5 hitnoteringen in de Amerikaanse Billboard Hot 100 is Golden Earring ook de succesvolste Nederlandse act in de USA, met Twilight .
De vier Haagse musici vormen een van de belangrijkste Nederlandse bands die nog steeds wekelijks optreedt en geldt als een van de wereld's oudste rockbands (1961) in oorspronkelijke bezetting (sinds 1970). Maart 2009 maakt Golden Earring haar comeback in Engeland met concerten in Ipswich en Londen. In de loop van 2009 komt een nieuw studio-album van Golden Earring uit.

Ik snap je kreet niet,dat die jongens onderschat worden.Misschien alleen door de tegenwoordige jeugd?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat ze niet meer zo veel van ze laten horen? Ik vind ze in ieder geval top!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze een uitgesproken muziekstijl hebben die niet iedereen kan waarderen. Overigens vraag ik me af waar dat onderschaaten dan uit bestaat. Iedereen in Nederland beschouwt hun toch als beste rock-band uit Nederland.