Is er een klassiek concert voor de 'beginner'?

Ik zou graag een keer naar een klassiek concert gaan. Ik ben wel bekend met de wat bekendere nummers en deze zou ik ook graag horen op een dergelijk concert. Bijvoorbeeld nummers van Bach (cello suites). Zijn er dergelijke concerten te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Sommige concertzalen bieden speciale series gericht op mensen die hun muzieksmaak willen verbreden.

Erg bekend, bijvoorbeeld, is Music for the Millions, met een luistercursus en lezingen rondom een mooie reeks concerten.

Een andere plezierige manier om af en toe eens iets nieuws, klassieks uit te proberen is een zondagochtendconcert of een lunchconcert. Die zijn goedkoop of gratis, en duren meestal niet erg lang.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt eerst een selektie maken of je een concert wil horen met het hele orkest (symfoniën), of met een 'hoofdinstrument' (vioolconcerten, piano, harp, cello, dwarsfluit, hobo etc.). En dan, of je liever wat meer romantiek en dramatiek wilt horen, of juist meer lichtvoetige muziek.
Voor drama kan je bijv. denken aan Wagner, voor romantiek Tsjaikovsky, Rachmaninov , Beethoven, Brahms, Grieg, Sibelius ,en voor wat lichtere kost bijv. Mozart, Vivaldi (klassieker), of Delius, Debussy en Elgar (uit de tijd van het impressionisme in de schilderkunst - meer 'illustrerende' muziek, waarbij je als het ware zelf een film kunt bedenken. En luister eens een tijdje naar de classicFM-zender : dan raak je al een beetje vertrouwd met wat je graag eens 'life' zou willen meemaken.
En als je van klassieke zang (opera) houdt, kun je je natuurlijk daar op richten.
Veel plezier met je ontdekkingsreis.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dit iets voor je:

http://www.uitinvlaanderen.be/agenda/e/een-oor-voor-mozart-klassieke-muziek-voor-beginner/3F56A95E-BA19-1482-279DA9B0C3F47737

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.prettiggeleerd.be/show_org.php?from=org&id=1988
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kun je ook alvast een goede indruk krijgen van wat de periodes zoal te bieden hebben:
http://www.muziekstromen.nl

Nadeeltje: Site is net nieuw en daarom nog niet volledig.

Zo staat er wel veel van Bach al op, maar nog niet de cellosuites, die inderdaad erg mooi zijn.