Dat is om slide gitaar te spelen, en dat klinkt zoals in onderstaand filmpje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slide gitaar is een stijl van gitaarspelen, waarbij de snaren niet worden ingedrukt, maar waarbij er een voorwerp tegen de snaren wordt aangehouden om de toonhoogte te wijzigen. Een dergelijk voorwerp noemen we een "slide".

Het type slide dat een gitarist om zijn vinger kan schuiven, noemen we een "bottleneck". Deze term stamt letterlijk af van "flessenhals". De meeste bottleneck slides lijken echter meer op buisjes dan op flessenhalzen. Ze kunnen gemaakt zijn uit verschillende materialen, bijvoorbeeld glas, staal, brons, porselein en keramiek.

Omdat je bij het spelen van een slide de snaren niet indrukt maar er slechts op rust, zijn alle mogelijke toonhoogtes beschikbaar. Dit betekent dus dat de gitarist goed moet kunnen intoneren.

De techniek van het slides spelen met een bottleneck wordt vooral gebruikt in blues, country en bluegrass.
Amadea