Kun je gitaarversterkers 'tunen'?

Ik heb een oude Fender Reverb Amp van 38W gevonden, ik wil hier eigenlijk wel een distortion bij op laten bouwen. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vraagje, waarom zou je dit willen?

Antwoorden (2)

Ja dat kan, maar beter van niet
Waar: als je hem ombouwt is hij niet meer orgineel en verliest z'n waarde.
- Het is is maar afwachten of het effect wat je inbouwt, uiteindelijk gaat bevallen.
Dus:
Koop gewoon externe effect apparaten, meestal heb je veel meer effecten en als het niet bevalt, verkoop je hem weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Effecten oplaten bouwen is een prijzige aangelegenheid wanneer je dit niet zelf kunt. Waarschijnlijk duurder dan de versterker nog waard is!
Een goedkopere oplossing is een effectpedaal. Deze kun je goed zelf instellen naar smaak en als bonus kun je deze makkelijk met je voet aan/uit zetten.