Hoe maak ik house samples?

Ik wil een house track maken. Hiervoor moet ik samples hebben. Ik wil house samples. Hoe maak ik deze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Ik maak ze zelf met frutti loops (FL studio) Werkt makkelijk als je niet al te sicuur bent. Er zitten mengpanelen bij waar ik na 10 jaar nog niet helemaal achter ben hoe het precies werkt, maar er zitten ook panelen bij waar je als ammateur prima samples kan maken in een korte tijd.

Zelf verwerk ik mijn samples dan op Music maker. Erg handig voor complete samples bij elkaar te voegen. Met Music maker kun je je met samples in elkaar gezetten liedje ook makkelijk in mp3 formaat synchroniseren.

Het is wel zo als je net met die programma's begint, het lang kan duren voordat je ''mooie'' house muziek kan maken. Verwacht dus niet dat het meteen klinkt zoals het bij bekende DJ's klinkt. Wel is het zo dat iets wat je helemaal zelf hebt gemaakt een ''uniek wondertje'' is :p

Voor goede samples die bekende DJ's ook gebruiken of gebruikt hebben, zou ik je willen adviseren om deze te downloaden van het internet. Eerst deed ik dat met limewire, maar nu; ga bij google naar ''pirate bay'' en typ daar ''house samples'' in en download ze vervolgens met Utorrent oid. De samples die je nu hebt kun je dan weer in een programma als; Music maker of virtual DJ gebruiken om een house track te maken. Met virtual DJ ben ik niet bekend, maar met Music maker wel en ben er zeer tevreden over. Als je vragen hebt over bovenstaande, mag je dat altijd vragen ;) veel succes iig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virtual dj is erom twee mp3's te beatmatchen (gelijk laten lopen), niet om nieuwe nummers te maken uit samples. Een DJ is wat anders dan een producer, een dj draait plaatjes een producer maakt plaatjes. Soms is een dj ook producer. Verder een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf gebruik ik geen ''house'' samples. Dus daar heb ik er geen van. Ik ben meestal op zoek naar 1 specifiek genre.
Je kan op een heleboel manier een sample maken.

Pak een drumstel en een goede microfoon sla een drum aan, knip de stilte eruit en je hebt een one-shot sample. Sla een ritme knip hem goed en je hebt een loopsample.
Start een muziekprogramma op laadt een synth in draai aan wat knoppen en en sla een C aan, schrijf dat uit als een .wav en je hebt weer een sample, speel er een melodie mee en neem dat op... ga zo maar door. Pak een vaas met gele tulpen en een microfoon gooi ze uit het raam en neem het geluid op rinkeldekinkel.wav!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen compliment omdat...
Je praat hier duidelijk met verstand van zaken, geeft diverse unieke antwoorden en mag/kan ik dit dus niet onbeloond laten. Een drumstel ergens vandaan toveren word lastig denk ik, maar dat van die vaas met ''gele'' tulpen word een hit, hahaha. Leuk verwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het anders klinken als het rooie tulpen zouden zijn? Hmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zoweel een rinkeldekinkel met rode en gele tulpen, gele doen het toch wat beter in de mix.