In een studio word de stem van een zanger(es) iets mooier gemaakt, maar hoe goed moet je precies kunnen zingen om een professioneel lied op te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

je hoeft niet echt goed te kunnen zingen tegenwoordig om een goed klinkend professioneel lied te kunnen opnemen , dankzij auto-tune , maar je valt dan wel door de mand bij live optredens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor live 'optredens' hebben ze dan een CD'tje en playbacken ze wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook live gebruiken ze auto tune tegenwoordig.
Niet voor niks dat sommige meer als een computer klinken dan wat anders. :)

Andere antwoorden (1)

Als je niet helemaal toonvast bent dan is er tegenwoordig wel een programmaatje dat je toonhoogte kan corrigeren, maar voor zangers die er een of meerdere tonen naast zitten biedt dat vrees ik geen soelaas.
En sommige stemmen zijn echt niet om aan te horen. Ik ban bang dat dat ook niet te verdoezelen valt, maar voor de rest kan je heel matige stemmen toch heel prettig laten klinken tegenwoordig.