Heeft het met de vingers meetikken op de microfoon tijdens het zingen echt een functie of is het alleen een aangeleerd gebaar?

Bij veel van de zangprogramma's die de laatste tijd op de tv zijn zie je zangers van alle leeftijden met de hand waarmee ze de microfoon vasthouden van die handbewegingen maken.
Ze doen hun vingers open en dicht, ritmisch
Is dat alleen iets wat ze leuk vinden staan of heeft het een functie bij het zingen?

12 jaar geleden
in: Muziek
2K
Amadea
12 jaar geleden
Hopelijk is het geen aangeleerd gebaar, want ik vind het behoorlijk irritant! Ben ik daarin de enige, of denken meerdere mensen daar zo over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk er net zo over. Imitatiegedrag van Whitney Houston.
Summo
12 jaar geleden
Eigenlijk vraag ik het daarom ook, ik vind het zo'n rotgezicht dat gewapper met die vingers en inderdaad meestal niet in de maat daarom dacht ik dat het daar misschien toch niks mee te maken heeft, maar wat dan wel dus.
Amadea
12 jaar geleden
Misschien een zenuwtrekje. Net als het heen en weer bewegen van het over het andere geslagen been, wat sommige mensen doen als ze zitten.

Het beste antwoord

Dit kunstje hebben ze afgekeken van whitney houston.

En helaas hebben ze zelfs dat niet goed gedaan want de meesten doen het mee tikken ook nog eens volledig uit de maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat viel mij ook al op, irritant om te zien +1

Andere antwoorden (1)

Het antwoord geef je eigenlijk zelf al in je vraag. 'Mee tikken'. Dan is de vraag: 'met wat tikken ze mee?' En dan is, in de meeste gevallen, het antwoord: de maat (het ritme).
Je kunt dit doen door met je voet mee te tikken, of in andere gevallen doe je dit met je vingers.
Het is ook vast zo dat er mensen zijn die dit op een vrij overdreven manier doen waardoor het een beetje bij hun 'act' hoort..
Het is dus een combinatie van die twee! :)