Hoe kan je een circulerende ademhaling oefenen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik bedoel hierbij het uitademen via de mond en tegelijk inademen via de neus, tijdens bijvoorbeeld het bespelen van een blaasinstrument.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ademhaling kan toch niet circulerend zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je vraag óók niet klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor. Bij sommige blaasinstrumenten wordt dit gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Haivon:
Misschien dat men continue ademen/blazen circulerend noemt... ik vindt er in elk geval weinig circulerend aan. Ademhaling lijkt me typisch een _repeterende_ bezigheid :).
Ik kan fluiten tijdens het blazen en tijdens het zuigen. Toch zou ik dit nooit een circulerend fluitje willen noemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, wat ik bedoel is dat je uitblaast en tegelijk inademt. Dit kan, wordt inderdaad bij veel blaasinstrumenten gedaan, daarvoor wil ik het ook weten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Halvon: De vraag staat toch in de categorie gezondheid? Dan blaas je toch niet op enig instrument?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik hem in de verkeerde categorie gezet, sorry!
Het heeft met lichaam te maken dus daarom dacht ik "persoon&gezondheid"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder andere, ik speel fluit en ik speel didgeridoo, bij beiden komt het goed van pas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat je circulatie bedoelde.
http://www.reanimatie.nl/circulatie.html
Geeft toch niet? Kan gebeuren.
Utrecht
12 jaar geleden
circular breathing is inderdaad een techniek die bij sommige blaasinstrumenten kan worden gebruikt. O.a. bij hobo.
Je vult dan je mond met lucht en drukt deze met je tong leeg (door het rietje of klein spleetje tussen je lippen) en in die tijd neem je snel een teug lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan lijkt me dit het antwoord: oefenen door het veel te doen! :)

Antwoorden (1)

Op deze site wordt er in stappen uitgelegd hoe je circulerend kunt ademhalen je moet wel even naar beneden scrollen naar Circulaire ademhaling. Dit is wel bedoeld voor de didgeridoo